Aktywne Wpisy
Korba112 +82
Ludzie są #!$%@? bezwzgldni wobec swoich bliskich. 96 lat nie oddycha, nie unosi się klatka piersiowa. I co? I dzwonią oczekując, że przyjadą ratownicy i wskrzeszą człowieka zamiast spokojnie dać odejść wśród bliskich.
Reanimowalibyście swojego bliskiego w tym wieku?
#999 #ratownikmedyczny #kiciochpyta
Reanimowalibyście swojego bliskiego w tym wieku?
#999 #ratownikmedyczny #kiciochpyta
arysto2011 +142
#globcio #bekazlewactwa #ocieplenieklimatu
W latach 90. popularna była dziura ozonowa i kwaśne deszcze. W Świecie Nauki i innych popularnonaukowych czasopismach pisano poważnie, że będziemy żyć pod kopułami, bo z nieba za 10 lat będzie leciał kwas. Co drugi mieszkaniec Ziemi miał umrzeć na czerniaka skóry.
Widać dzisiaj, że po 30 latach ta narracja jest identyczna, ale bardziej wyrafinowana. Walczy się z naturalnymi zjawiskami, które mają miejsce - ze zmianami klimatycznymi. Jak świat
W latach 90. popularna była dziura ozonowa i kwaśne deszcze. W Świecie Nauki i innych popularnonaukowych czasopismach pisano poważnie, że będziemy żyć pod kopułami, bo z nieba za 10 lat będzie leciał kwas. Co drugi mieszkaniec Ziemi miał umrzeć na czerniaka skóry.
Widać dzisiaj, że po 30 latach ta narracja jest identyczna, ale bardziej wyrafinowana. Walczy się z naturalnymi zjawiskami, które mają miejsce - ze zmianami klimatycznymi. Jak świat
(Audi 80 B3 1.8PM 1991r monowtrysk mechaniczny)
Problem jest następujący:
-rano odpala ociężale. Jakieś 5 sekund kręcenia rozrusznikiem, przez ten czas obroty stopniowo rosną (słychać że pali, ale nie wszystkie zapłony). Jak sięgną tysiąca puszczam kluczyk, obroty się perfekcyjnie utrzymują i nic nie falują
-podczas jazdy czasami z dupy zaczyna szarpać, najczęściej przy odpuszczaniu gazu
-wydaje mi się że dużo pali, ale nie liczyłem ile dokładnie
i teraz najdziwniejsze:
-jeżeli po zagrzaniu zgaszę silnik i odpalę ponownie (np pod sklepem) obroty falują jak #!$%@?, od mniej więcej 500 do 1,5k. Jeżeli silnik był odpalony na zimno i się zagrzeje to problem nie występuje
Sprawdziłem:
-pompę paliwa (jest nowa)
-czujnik temperatury (daje prawidłową rezystancję, porównywałem z tabelą)
-szczelność układu powietrza
-restartowałem ECU przez odpięcie aku
Za co się zabrać w następnej kolejności? Lambda? Przepływomierz?
Komentarz usunięty przez autora
@HIGH_BEAM: Tam pada membrana, która jest jednocześnie uszczelką: http://eter-mot.abc24.pl/default.asp?kat=43531&pro=272605
Nowa górna część monowtrysku oryginał kosztuje 265,00 € (po przecenie z 1200): http://www.tav-autoverwertung.de/shop/Central-injection-unit-048-133-015-Bosch-0-438-201-077-3-435-201-534-Audi-100-AAE
Tutaj masz budowę tego ustrojstwa: http://www.oemepc.com/audi/part_single/catalog/au/markt/RDW/modell/A80/year/1989/drive_standart/71/hg_ug/133/subcategory/29060/part_id/261921/lang/e#sec_3
Aparat zapłonowy masz taki z gruszkę podciśnieniową z boku i podłączonym do niej wężykiem?
@dobrze_smyram: Możliwe że ktoś wcześniej źle ustawił koło pośrednie rozrządu przy wymianie paska i dlatego przestawił się aparat zapłonowy.
@biskup2k: tego niestety na tą chwilę nie wiem. W każdym razie dzięki za dużą ilość informacji, jestem pod wrażeniem fachowości odpowiedzi :D Posprawdzam wszystko co mówiłeś
Komentarz usunięty przez autora
@Pietter
@zweitakt_syrenka_motor
Ok, update:
-zmieniłem filtr paliwa (9h roboty, bo sie rozpadla ta blacha trzymająca i robiłem jej regenerację ze spawaniem, nowymi gumami itd)
-sprawdziłem podczas problemów efekt wypiecia czujnika temperatury ecu. Rosną nieco obroty, ale to tyle, dalej faluje
-sprawdziłem, na gazie pracuje lepiej
-otworzyłem obudowę filtra, nie leje się chyba benzyna na wyłączonym, ale widac ze mega bogato leje benzyną podczas pracy
-sonda lambda prawie że się nie rusza
Jak go opinasz przy pracy na benzynie to jedynie co rozłączasz sondą bo sygnał sondy pewnie masz wpięty pod ten sterownik? Masz podłączone przewody fioletowy i fioletowy z paskiem w obwód sondy?
Na wypiętym nic nie sprawdzisz, bo zawsze na wypiętym będą cuda wianki. Właśnie takie podobne zachowanie, bez względu na to, czy masz ten czujnik wpięty sugerowałoby, że coś z nim jest nie halo. Podepnij tam jakiś rezystor, 200 ohmów przykładowo. I wtedy porównaj do tego stanu "nieustalonego", kiedy to czujnik jest wypięty.
@biskup2k aż tak nie weryfikowałem, bo zmiana filtra mnie czasowo pokonała. Jutro będę dalej weryfikowal. Za to odpialem calkowicie sondę kablem i zero różnicy w pracy, leje benzyny bardzo bogato