Wpis z mikrobloga

#motoryzacja #audi80

(Audi 80 B3 1.8PM 1991r monowtrysk mechaniczny)

Problem jest następujący:
-rano odpala ociężale. Jakieś 5 sekund kręcenia rozrusznikiem, przez ten czas obroty stopniowo rosną (słychać że pali, ale nie wszystkie zapłony). Jak sięgną tysiąca puszczam kluczyk, obroty się perfekcyjnie utrzymują i nic nie falują
-podczas jazdy czasami z dupy zaczyna szarpać, najczęściej przy odpuszczaniu gazu
-wydaje mi się że dużo pali, ale nie liczyłem ile dokładnie

i teraz najdziwniejsze:
-jeżeli po zagrzaniu zgaszę silnik i odpalę ponownie (np pod sklepem) obroty falują jak #!$%@?, od mniej więcej 500 do 1,5k. Jeżeli silnik był odpalony na zimno i się zagrzeje to problem nie występuje

Sprawdziłem:
-pompę paliwa (jest nowa)
-czujnik temperatury (daje prawidłową rezystancję, porównywałem z tabelą)
-szczelność układu powietrza
-restartowałem ECU przez odpięcie aku

Za co się zabrać w następnej kolejności? Lambda? Przepływomierz?
  • 58
  • Odpowiedz
@biskup2k: co ciekawe na gazie jest okej, nie szarpie ani nic. Tylko że reduktor jest #!$%@? i nie trzyma ustawień (w weekend regenerację będę robił), więc na gazie nie jeżdżę ostatnio. Myślałem że to też może pomóc, taka przerwa od gazu, ale niestety nie dało to efektu. Sprawdzę w weekend wszystkie te rzeczy o których mówiłeś. A jeżeli będzie ciekło paliwo na wtrysku to co, wymiana? Czy tam są jakieś uszczelki?
  • Odpowiedz
@dobrze_smyram: muszę poszukać na się ustawia aparat zapłonowy. Chyba że mówisz o odpięciu aku, a później rozruchu na zimnym silniku i przeczekaniu na luzie aż odpali się wiatrak? Bo to robiłem, ale ze trzy razy mi zgasł niestety w międzyczasie
  • Odpowiedz
A jeżeli będzie ciekło paliwo na wtrysku to co, wymiana? Czy tam są jakieś uszczelki?


@HIGH_BEAM: Tam pada membrana, która jest jednocześnie uszczelką: http://eter-mot.abc24.pl/default.asp?kat=43531&pro=272605
Nowa górna część monowtrysku oryginał kosztuje 265,00 € (po przecenie z 1200): http://www.tav-autoverwertung.de/shop/Central-injection-unit-048-133-015-Bosch-0-438-201-077-3-435-201-534-Audi-100-AAE
Tutaj masz budowę tego ustrojstwa: http://www.oemepc.com/audi/part_single/catalog/au/markt/RDW/modell/A80/year/1989/drive_standart/71/hg_ug/133/subcategory/29060/part_id/261921/lang/e#sec_3

Aparat zapłonowy masz taki z gruszkę podciśnieniową z boku i podłączonym do niej wężykiem?
  • Odpowiedz
skończyły się po ponownym ustawieniu aparatu zapłonowego


@dobrze_smyram: Możliwe że ktoś wcześniej źle ustawił koło pośrednie rozrządu przy wymianie paska i dlatego przestawił się aparat zapłonowy.
  • Odpowiedz
Aparat zapłonowy masz taki z gruszkę podciśnieniową z boku i podłączonym do niej wężykiem?


@biskup2k: tego niestety na tą chwilę nie wiem. W każdym razie dzięki za dużą ilość informacji, jestem pod wrażeniem fachowości odpowiedzi :D Posprawdzam wszystko co mówiłeś
  • Odpowiedz
@HIGH_BEAM: W 1.8 PM miałem objawy ociężałego odpalania, plus wysokie obroty biegu jałowego (nie schodził z obrotów czasem, pomagało on/off silnika, ale potem znowu problem), dosyć losowo. Pomogła wymiana czujnika ECU temperatury. Na pewno co do drugiego objawu, pierwszego (problemy z odpalaniem) nie miałem od tamtej pory. Co więcej, też sprawdzałem rezystancje czujnika i niby było ok. Spróbuj w złącze czujnika podpiąć jakiś niski rezystor i zobacz czy coś to zmieni.
  • Odpowiedz
  • 0
@biskup2k
@Pietter
@zweitakt_syrenka_motor

Ok, update:
-zmieniłem filtr paliwa (9h roboty, bo sie rozpadla ta blacha trzymająca i robiłem jej regenerację ze spawaniem, nowymi gumami itd)
-sprawdziłem podczas problemów efekt wypiecia czujnika temperatury ecu. Rosną nieco obroty, ale to tyle, dalej faluje
-sprawdziłem, na gazie pracuje lepiej
-otworzyłem obudowę filtra, nie leje się chyba benzyna na wyłączonym, ale widac ze mega bogato leje benzyną podczas pracy
-sonda lambda prawie że się nie rusza
H.....M - @biskup2k 
@Pietter 
@zweitaktsyrenkamotor 

Ok, update:
-zmieniłem filtr p...

źródło: comment_TlumSu3HwFykfJDsBB4gLWDZWGFHVsBv.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
@HIGH_BEAM: Ten sterownik od gazu powinien przy pracy na benzynie przepuszczać sygnał sondy tak jak w oryginale. Może sterownik jest jakiś walnięty i psuje odczyty z TPS-a (czujnika otwarcia przepustnicy bo często się go wpina do niego).
Jak go opinasz przy pracy na benzynie to jedynie co rozłączasz sondą bo sygnał sondy pewnie masz wpięty pod ten sterownik? Masz podłączone przewody fioletowy i fioletowy z paskiem w obwód sondy?
  • Odpowiedz
-sprawdziłem podczas problemów efekt wypiecia czujnika temperatury ecu. Rosną nieco obroty, ale to tyle, dalej faluje

Na wypiętym nic nie sprawdzisz, bo zawsze na wypiętym będą cuda wianki. Właśnie takie podobne zachowanie, bez względu na to, czy masz ten czujnik wpięty sugerowałoby, że coś z nim jest nie halo. Podepnij tam jakiś rezystor, 200 ohmów przykładowo. I wtedy porównaj do tego stanu "nieustalonego", kiedy to czujnik jest wypięty.
  • Odpowiedz
  • 0
Mam przełączniki 1,2 i 4 w dół, 3 w górę. Albo jest to tryb nasłuchu sondy 5v albo sonda 1v masa, nie sprawdziłem czy na przełączniku on jest na górze czy na dole
  • Odpowiedz
@biskup2k: jeszcze jedno pytanie - czy powinienem po wymianie sondy na nową zrobić restart ecu poprzez odpięcie aku? Bo może ona teraz została odnotowana przez sterownik jako zepsuta i nie będzie jej słuchał po wymianie? To by też tłumaczyło dlaczego silnik nie reagował na ręcznie podawane sygnały imitujące pracę sondy
  • Odpowiedz
@HIGH_BEAM: Zrobić nie zaszkodzi. Ale większość ECU po każdym odpaleniu próbuje złapać sygnał z sondy a nawet podczas pracy silnika też jak zobaczy zmianę napięcia to może podjąć pracę.
  • Odpowiedz
@HIGH_BEAM: Jak jesteś pewien że sonda jest sprawna to możesz zmieniać. Możesz jeszcze pomyśleć o stagu XL też podpina się pod zwykły przełącznik benzyna gaz (jaki teraz masz do tego 2l) ale można ustawiać przez kompa jak staga 50/100/150 (jedynie przełączania po temperaturze nie będziesz miał i poziomu lpg).
  • Odpowiedz
@biskup2k: Sondę właśnie kupiłem nową (denso). Stag xl widziałem, ale 30 zł tańszy a nie ma np wskazania poziomu gazu, przełączania temperaturowego itd - więc chętnie dołożę. 200zł za zestaw stag 100 - myślę że warto?
  • Odpowiedz
@HIGH_BEAM: XL coś zniknął ze sklepów, kiedyś można było kupić chyba za 145 w komplecie z przełącznikiem stag 2W wartym 30zł. Jak uważasz, ja pewnie bym jeździł na śrubce albo jakimś Bingo M wyciągniętym ze szrotu.
  • Odpowiedz
@biskup2k: Znalazłem XL w komplecie za 160zł, ten stag 100 za 200, więc w tym wypadku bym dopłacił. Inna sprawa że ciągle coś się #!$%@? i jeżdżę w kółko na regulacje gazu, a to 30zł za każdym razem. Podobno przy tym stag 200 mogę sobie to ogarnać w garażu bez analizatora spalin, co też na plus zdecydowanie, jako że po prostu czuję satysfakcję robiąc samemu
  • Odpowiedz