Wpis z mikrobloga

Mam produkt, który jest przeznaczony do ściśle określonych odbiorców.


@WildAnimal: Jak każdy produkt :D

Jest mnóstwo, ale to mnóstwo(miliony) poradników jak się kontaktować z klientem, jak mu ofertę przedstawiać itp.
  • Odpowiedz
A większość poradników dotyczy przedstawiania oferty face to face. Czyli dla małych prywatnych odbiorców.


@WildAnimal: Chyba odwrotnie - im większy odbiorca, tym ważniejszy jest kontakt osobisty.

Mały odbiorca może zamówi na podstawie maila. Duży czy też korporacyjny na maila albo list papierowy nawet nie spojrzy. Musisz być w stanie dotrzeć do firmy osobiście. Nawet nie po to aby sprzedać ale aby być w stanie nawiązać kontakt w standardzie danej firmy.
  • Odpowiedz
@graf_zero: Tak, ja źle napisałem i źle to zrozumiałeś. Czyli pierwszy powód tego że potrzebuje takiego szkolenia.
Chodziło mi tutaj, że większość szkoleń to taki, które uczą jak być sprzedawcą w sklepie, jak być "domokrążcą" etc. Czyli taki mały marketing. Ja właśnie szukać czegoś, co mnie nauczy jak dotrzeć w dużych firmach.
  • Odpowiedz
@graf_zero: Ogólnie to ciężkie wyzwanie przede mną, bo to co oferuje to spaw zabezpieczający robocze części maszyn. I to nowa technologia w Polsce, właściwie to jej jeszcze nie ma. Ten spaw, ta technologia jest 10 razy trwalsza od obecnie stosowanej na Polskim rynku. Jednocześnie nie jest 10 razy droższa, można powiedzieć że 2-3 razy.

Znam dwie firmy w Europie które oferują tą technologię, w Niemczech i w Holandii, mają ceny dość wysokie. Dwukrotnie wyższe od tej, którą ja chciałbym proponować, ale cena to jeszcze kwestia niezamknięta.

Technologia cieszy się niesamowitym wzięciem w Chinach i w
  • Odpowiedz
Mam przed sobą niesamowicie trudne zadanie, nie dość że wprowadzenie na Polski rynek nowego nieznanego produktu, to też udowodnienie że on działa i na koniec pozyskania klienta. Są dwa plusy, jeden plus to brak konkurencji, drugi moje 10 letnie doświadczenie w branży spawalnictwa.

Tak to wygląda u mnie, jak oceniasz moje szanse i jak myślisz, gdzie powinienem szukać porad i informacji.


@WildAnimal:

Ja bym się spytał raczej nie ile masz doświadczenie w spawalnictwie, tylko jaki masz budżet na marketing nowego rozwiązania i jaki
  • Odpowiedz
@graf_zero: Tak, sam jednoosobowy, przynajmniej na początku.
Jestem gotowy na wielomiesięczne starania, bo mam dosyć spory dochód pasywny.
Jeśli chodzi o wydatki miesięczne na marketing, to byłbym skłonny przeznaczyć do 2000zł
  • Odpowiedz
@WildAnimal: raczej będzie Ci ciężko, przede wszystkim ktoś sprzedażowy, zespół - sam jesteś pewnie bardziej techniczny. Generalnie przy B2B zanim osiągniesz rentowność wydajesz mnóstwo pieniędzy gdzie te wspomniane 2000zł miesięcznie to naprawdę niewiele. Może poszukaj kogoś do spółki , zrób z tego produkt i zainteresuj kilka osób aby to kupili i potem inwestor i zatrudnienie sprzedaży.
  • Odpowiedz