Wpis z mikrobloga

Z racji, że szukam dalej małego zwinnego autka trafiłem na Citroena C2 VTS 125 KM/143Nm

Kosztuje toto tyle co Fiesta ST (choć na pewno tak dobrze nie jeździ ale można zmodować zawias) i jest szybkie.

Ale z racji dociekliwości znalazłem wersję 1.6 HDI 110 KM. Osiągi ma niewiele gorsze - +0,5s do setki i 9km/h mniej ALE - to trubo diesel, podatny na chiptuning. Wyczytałem, że na luzie można zrobić program (nie jakiś czipbox czajna) na 136 KM i 302 Nm. To w takim bzyku potężne wartości. Widzę jednak, że podaż tego samochodu jest jeszcze mniejsza niż benzynowego VTS'a. Ale jak już jest, to z pakietem VTR, czyli w zasadzie wizualnie to samo. Wystarczyłoby pewnie dłubnąć zawias i jeździłoby toto fajnie. Cięższy silnik na przedniej osi mógłby też dać nieco więcej przyczepności ale to raczej bzdura.

Czy mój pomysł ma sens i czy warto się w to pakować? Bo powiem szczerze, że 125KM/143 Nm a 136KM/302Nm przekonuje mnie nawet do klekota ;p

Dane VTS 1.6 125 KM/143Nm

Dane VTR 1.6 HDI 110km/240Nm

Możliwości Chiptuningu

#citroen #samochody #motoryzacja
M.....y - Z racji, że szukam dalej małego zwinnego autka trafiłem na Citroena C2 VTS ...

źródło: comment_BuRmcb90srzwWqc4d1EGUVUw5yWqziUN.jpg

Pobierz
  • 31
To w takim bzyku potężne wartości.


@MistrzKierownicy: tak średnio, bo są to wartości maksymalne a bardziej liczy się przebieg mocy/momentu. Małe diesle nie dość że nie są mistrzami przyśpieszenia ze startu, to jeszcze musisz się mocno namajtać biegami. Już bardziej sensowne są uturbione benzyny 1.4-1.6, ale nie wiem jaki masz budżet
@MistrzKierownicy: Zasada jest prosta: jedzie się momentem, a bawi mocą. Najlepiej byłoby mieć podgląd na wykres mocy i momentu dla obu silników i to porównać, ale założę się, że diesel na co dzień okazałby się dużo przyjaźniejszym wyborem niż benzyna, o ile zależy ci wyłącznie na takiej czysto pragmatycznej dynamice jazdy (czyli bez ciśnięcia z gazem w podłodze do odcinki, a np. przyspieszanie spod świateł w mieście). Jednak osobiście nigdy bym
@MistrzKierownicy: 1.6HDI znam tylko z puga, silnik jest ok ale nie jest to żaden szybki pomykacz i zakres obrotów jest taki że (o ile to nie automat) to w mieście będzie tak sobie.

Z tymi założeniami szukałbym Brawo 2 z 1.4 Tjet, albo dowolny inny Fiat z tym silnikiem. 150 koni w serii, turbo - dłubalny gdyby było mało.
@MistrzKierownicy: No to HDI dopiero od 1600 RPM zaczyna się jakoś odpychać, a na serio jedzie od 2200 RPM. W sumie dobrze, że @Atreyu dorzucił swoje, bo zapomniałem o dość ważnym fakcie, że na co dzień jeżdżę 2,5-litrowym dieslem w busie mającym na pusto jakieś 1900 kilo, no i to raczej jest słabe porównanie :) Ale faktem jest, że z rond zjeżdżam na trzecim biegu i naprawdę Master bezboleśnie z niego
@Atreyu: Patrzyłem też na Grande Punto 1.9 JTD 130KM/280Nm ;) (można dłubać na 163KM/363Nm) Ale 1.4 T-Jet to kusząca opcja - 120KM/280Nm (jak diesel ;p) do dłubania na 139KM/330Nm. Nawet nie wiem, czy bym chciał chipować toto na początku. Obecnie mam połowę tej mocy pod maską i żyję ;p

@producent_smogu: Nie chcę VW. Mam VW i utwierdziłem się, że VW nie ;p

@Pangia: Prawdopodobnie benzyna dla mnie byłaby lepszą
@Pangia: Też tak myślę - wiecznie za zimny .. albo powrót do domu przez obwodnicę ;p @stg44: Też kusi 1.9 TDI właśnie w Ibizie ale ibiza jest pokraczna. Od razu musiałbym dać -30mm zawias i jakieś dystanse no i felgi z małym ET, bo tylne koła to są schowane jak ogon mojego psa, gdy się boi.
@MistrzKierownicy: mam 1.6 HDi w pugu partnerze tepee i nawet tak ciężki samochód buja do setki w nieco ponad 12 sekund ( ͡° ͜ʖ ͡°).

Mój znajomy natomiast posiada go w 206 CC i tam już trochę gorsze wrażenie robi, strasznie głośno chodzi, w ogóle nie pasuje do tego auta, w partnerze o dziwo tak tego nie czuć.