Wpis z mikrobloga

Po aktywnie spędzonych w pracy trzech miesiącach na programowaniu w C++ postanowiłem w końcu napisać swoją grę na którą pomysł mam w głowie od pół roku, a sam świat który chciałem wykreować i kilku głównych bohaterów wymyśliłem już na początku studiów, to będą ładne 4 lata. Główne założenia i elementy jakie gra ma w sobie zawierać już wymyśliłem. Chcę zapewnić możliwość powtarzania gry i przechodzenia ją na wiele sposobów, przedstawić graczom nowe, ciekawe systemy, urozmaicić te już istniejące i wykorzystywane w innych grach tego gatunku oraz przedstawić ciekawą historię z różnych perspektyw zmuszając gracza do refleksji
( ͡ ͜ʖ ͡)

Planem jest stworzenie ciekawej gry z dość niezbyt popularnego i powszechnego gatunku RPG + Turn Based Strategy + Visual Novel.

Klimacik, Fantasy rzecz jasna.

Grafika w jakiej widzę moją grę to cukierkowy pixel art ala vierbit/Secrets of Grindea/Final Fantasy Pack by Final Boss/Stardew Valley ( ͡ ͜ʖ ͡)

Grę będę pisał w C++ wykorzystując takie biblioteki jak Google Test, Google Mock, SFML, STL oraz Boost. Od kontroli wersji będzie oczywiście niezawodny Git. Repozytorium jest lokalne, kod niepubliczny, wiadomo ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Podczas pisania gry postawię na wysoką jakość kodu i postaram się zapewnić by gra działała bez problemu zarówno na Windowsie jak i Linuxie.

Do samej gry, poza samym silnikiem napiszę też proste edytory map, może postaci, przedmiotów czy nawet scenariuszy.

Grę zamierzam wydać w polskiej, angielskiej i japońskiej wersji językowej (uczę się Japońskiego, damy radę ( ͡° ͜ʖ ͡°) ).

Co do grafiki i dźwięków, pewnie za nie zapłacę, ewentualnie sam też coś od siebie dołożę ale jeśli miałbym liczyć na jakość to wolałbym zapłacić ludziom którzy się tym zajmują ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Życzcie mi powodzenia Murki ()

#programowanie #gamedev #rozwojosobistyznormikami #programujzwykopem #gry
  • 32
  • Odpowiedz
@AnonimoweLwiatko: Powodzenia w projekcie. Pisanie gierek to nic łatwego, ale ile się nauczyć można i jak fajnie się różni od robienia kolejnej TODO listy albo innego gunwa.
Daj tylko link do githuba.
  • Odpowiedz
@CukrowyWykop: To będzie moja pierwsza komercyjna gra. Kilka prostych gierek i aplikacji już było, projekt działającej (i napisanej) #!$%@? ale stabilnie gry MMORPG na inżynierkę też. Teraz pracuje jako programista w firmie i mam do czynienia z kodem produkcyjnym z którym pracuję na co dzień. Mam konkretny plan, oczekiwania wobec siebie i cel jaki chcę osiągnąć.
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@AnonimoweLwiatko: rpg turn based visual novel jest wedlug ciebie niszowe? xD kolego slyszales w ogole o jakimkolwiek jrpg? xD cala seria shin megami tensei, persona, bravely default, radiant historia, juz nir wspomne o dragon questach nawet xD

Tak czy inaczej powodzenia, bede sledzil twoje postepy. :)
  • Odpowiedz