Wpis z mikrobloga

Kupiłem sobie #citroen #c5 z 2007 roku (kombi) Silnik 1.8. Zdążyłem już zagazować i wymienić rozrząd. W kontroli przed zakupowej wszystko było ok. Minęły niecałe 2 tygodnie a teraz spędza 3 dzień jest w ASO by dowiedzieć się czemu komputer zwariował. W skrócie ma momenty kiedy nie kręci, a jeśli już to po niecałym kilometrze komputer wywala masę błędów, a nawet był moment, że mimo wyjętego kluczyka silnik działał nadal :() A już myślałem, że francuzy już bardziej mnie nie zaskoczą, szczególnie, że mój poprzednik (W211) też nie był królem bezawaryjności.
#samochody #motoryzacja #mechanikasamochodowa #elektronikasamochodowa
  • 21
@frems: Nie, defekt pojawił się między rozrządem a lpg, ale nawet jeśli mechanicy byli kretynami (bo jak nazwać geniuszy bez "specjalnego" klucza) to wątpię by byli w stanie rozjechać komputer.
@Crow7422: Ogólna opinia auta, cena nieadekwatna do rocznika, dobre benzyny do lpg, ogólnie pojemne pod względem miejsca i bagażnika.
@Szklanka_Mleka: Nie bez powodu cytryny nie trzymają ceny, wiele aut toleruje lpg. Co do opinii, nie wiem gdzie ją znalazłeś. Pojemność jest faktycznie spora, jednak każdy kto do mnie trafiał przyznawał że nigdy więcej niczego z tego koncernu nie kupi, z resztą jak niemal każdy właściciel francuza. ¯\_(ツ)_/¯
@Szklanka_Mleka poszukaj eksperta od elektroniki i zabieraj to z aso. Tylko nie elektryka co wie jak prad w chalupie podlaczyc a dorywczo kabelki i #!$%@? lutuje w samochodach bo wydasz fortune a dalej bedzie lipa. Napisz skad jestes.
@Crow7422: Z komputera: Braking System Failure, ABS/ESP Failure, ogólnie mnóstwo błędów związane z hamulcami dlatego początkowo podejrzewałem problem z czujnikiem hamulca. Mam odczyt kodów z diagnostycznego, ale większość mogło wyniknąć z wymienionego akumulatora (który swoją drogą miał 9 lat)
Kody usterek:
P1674 - Generator - usterka mechaniczna
P5071 - sygnał nieprawidłowy
U2000 - niesprawna funkcja wzbudzenia
P1693 - niesprawna funkcja wzbudzenia
U1003 - funkcja wyłączona
U1118 - zakłócenia komunikacji
P0500 -
@Crow7422: Zadzwoniłem do ASO. Zaskoczenia nie ma - nic nie znaleźli, przy czym BSI/BSM wydają się być w porządku. Ich zdaniem jest to coś z modułami od ABS i ESP, ale bez konkretów. Nie wiem co o tym myśleć. Podzwoniłem po kilku elektromechanikach (Fasty, Wygoda itp) ale każdy ma terminy z dupy.
@Szklanka_Mleka: Wydaje się... ASO trzyma poziom, i co dalej powiedzieli? Nie są w stanie tego ogarnąć czy mieli wykonać jedynie diagnostykę?
Jestem z białego, bywa że ogarniam takie problemy ale niestety tych aut z zasady nie ruszam.
Może to być problem z komunikacją z modułem abs, jednak to aso ma dostęp do lexii i to ono najszybciej powinno dojść do źródła problemu.
@Szklanka_Mleka: Sorki że wołam do tak starego tematu, ale czy rozwiązałeś w końcu ten problem?
Znalazłem ten post wpisując w google P1693 bo to jeden z błędów który odczytałem z lexii. A dokładnie było to: Anormalny odbiór polecenia rozruchu i wyłączenia sterowanego silnika.
Też właśnie mam problem, że zdarzyło się kilka razy, że w ogóle silnik nie kręcił, po wyłączeniu zapłonu pracował przez dobre 2-3 sekundy, błędy typu braking system faulty