Aktywne Wpisy
![Marek_Tempe](https://wykop.pl/cdn/c0834752/21d0231b79730ab0c81b631b84e8069c844ec75181154fb8a30e585134d97974,q60.png)
Marek_Tempe +8
Lepiej z mądrym zgubić, niż z głupim znaleźć.
![Van-der-Ledre](https://wykop.pl/cdn/c3397992/Van-der-Ledre_DVsiYimVww,q60.jpg)
Van-der-Ledre +24
Pomodlę się jak co wieczór przed snem, o spokojne odejście we śnie, za zmarłych, za tych którzy jeszcze żyją, o poprawę marnego losu. Bóg, ten prawdziwy, wie, jaki jestem. A ja wiem, że ten świat to piekło, trwające na szczęście tylko jakiś czas. Potem wrócę tam, skąd tu przyszedłem i zabiorę wszystko, co tu przeżyłem. Doświadczenie śmierci klinicznej po nieudanej próbie s po śmierci mamy, odmieniło moje poglądy i obraz świata. Zobaczyć
![Van-der-Ledre - Pomodlę się jak co wieczór przed snem, o spokojne odejście we śnie, z...](https://wykop.pl/cdn/c3201142/231d77a67868298770bae654723398d594a039f9605edffc9f70c4c4357b9936,w150.png?author=Van-der-Ledre&auth=1f23f0aa63112a7e5cda85c7201ad79e)
źródło: gate
Pobierz
Warszawa M20-U
Wprowadzona w 1951 roku do produkcji licencyjna Warszawa już na samym początku odznaczała się archaiczną sylwetką i przestarzałymi podzespołami. Nic więc dziwnego, że inżynierowie z FSO postanowili zmodernizować samochód. W 1956 roku podjęto pracę nad unowocześnieniem samochodu. Zmiany objęły m.in przedni pas z maską silnika, tył oraz wnętrze. Przykładowo, z przodu pojazdu zastosowano nową atrapę chłodnicy z wkomponowanym trzecim reflektorem (to rozwiązanie było także w czechosłowackiej Tatrze T603), z tyłu zamontowano zespolone światła tylne, zaś w środku auta zamieszczono nową kierownicę, czy też nowe siedzenia z wzorem tapicerki.
Największą nowością była jednak zmodernizowana dolnozaworowa jednostka, która po modyfikacjach (m.in zmiana gaźnika, zwiększenie stopnia sprężania, regulacja zaworów) osiągała moc około 65 KM, zamiast wcześniejszych miernych 50. Dzięki tym zmianom, samochód rozpędzał się do prędkości 130 kilometrów na godzinę - nie bez znaczenia było także zastosowanie nadbiegu w skrzyni biegów.
Ciekawą kwestią był cel zbudowania pojazdu - M20-U był bowiem przedprototypem, skonstruowanym do testowania rozwiązań, które miały by zostać użyte w seryjnych Warszawach; nie miał być samochodem skierowanym do produkcji.
#samochody #motoryzacja #fso #prl #gruparatowaniapoziomu
źródło: comment_7mazZtvUTnHS9gXOcoOpnD2Hp1FmyRCK.jpg
Pobierzźródło: comment_PudDRGBFsNM4OYEnOARCDwohw5nvQ4w4.jpg
Pobierzhttps://pl.wikipedia.org/wiki/FSO_Warszawa#Warszawa_M-20U
A o Polonezie to bym chętnie poczytał, bo należę do tej prawdopodobnie mniejszości, która nie uważa tego auta za gówno na kołach.
Szkoda że fabryczne wersje Warszawy nie dostały takiego frontu, wyglądałyby nieco nowocześniej
a to witam w klubie ( ͡° ͜ʖ ͡°) coś skrobnę na pewno, tylko w sumie nie wiem o jakim jeszcze - peloponez był bazą do największej ilości prototypów jeśli się nie mylę
Co do Warszawy, to jest o niej wzmianka na Wikipedii,
Teraz się waham, czy pisać o Warszawie 210 czy o Skarpecie 110