Wpis z mikrobloga

@komornik345: Miałem ten sam dylemat. Dobre liceum -- dobre technikum. Wybrałem liceum profil mat-fiz. Bardzo jestem zadowolony z wyboru. Aktualnie jestem na 3 roku studiów informatyki. Zawsze rok mniej nauki. A jak zamierzasz i tak robić studia to będziesz musiał się uczyć prawie wszystkiego w swoim zakresie. Może technikum na początku ułatwi ale mi liceum z wysokim poziomem matematyki i fizyki też bardzo dużo pomogło w tym z czego ludzie z
Co wybrać? Polecacie mat-inf? Jak tam jest z treścią?


@komornik345: Jeśli chcesz iść na informatykę na politechnikę, to tylko liceum. Niezbędne będzie dobra ogarnięcie matematyki aby przebrnąć przez analizę i algebrę, a także przez przedmioty powszechnie uważane za zapychacze, choć ja traktuję je jako bardzo ważne i fundamentalne także dla programistów (podstawy teorii obwodów przed elektroniką, matematyka dyskretna i algorytmy, czy każdy kurs z popularnych obecnie zagadnień jak ML czy data
@komornik345: Cokolwiek, bylebyś miał czas na to żeby się rozwijać samemu. Nie łódź się że w szkole czy na studiach przyuczą cię do zawodu. Zapewnij sobie, że będziesz miał kilka wolnych godzin tygodniowo, żeby porobić sobie jakieś tutoriale, potrenować praktyczne umiejętności, pooglądać na YouTube jakieś wystąpienia z konferencji itp. i zanim skończysz szkołę średnią będziesz nadawał się do pracy w IT bardziej niż 90% absolwentów studiów informatycznych.
@komornik345: Jeśli celujesz w pozycję programisty i coś więcej niż klepanie stronek, to jednak większość podstaw i wiedzy zdobędziesz na studiach i w pierwszych pracach, a nie w technikum.

Jeśli zamierzasz zaś studiować zaocznie na jakiejś prywatnej wyższej szkółce tego i owego albo na przeciętnym uniwersytecie ekonomicznym, to nie ma to większego znaczenia ;)