Wpis z mikrobloga

@Kapitan-Planeta: zamykasz twórców na 44 godziny w klatce i każesz im zrobić grę, kto nie zrobi ten ląduje w piekielnej odchłani ( ͡°( ͡° ͜ʖ( ͡° ͜ʖ ͡°)ʖ ͡°) ͡°)

Do GameJam musisz mieć umiejętności, jak masz zerowe to musisz nauczyć się programować i tworzyc grafikę, oraz znać IDE silnika, jak masz jakieś tam umiejętności i
  • Odpowiedz
@Kapitan-Planeta: dobrze jest mieć jakieś podstawy w konkretnej dziedzinie, jak np. podstawy programowania w C#, dla grafików to obsługa jakiegoś programu graficznego itp. :) poziom jest zróżnicowany, są tam osoby które np. robiły jakieś malunki do szuflady i na jamie uczyły się jak te grafiki wykorzystać w grach, a są też osoby które już pracują w branży. Część osób też nikogo nie zna i dobierają się w jakieś randomowe drużyny
  • Odpowiedz
@nathaliekill: Nieno .neta ogarniam raczej na poziomie zaawansowanym (od 5 lat pracuję na nim zawodowo), do tego bazy danych, repo też postawię... Ale w grach mam doświadczenie zerowe, a ponieważ jesten człowiekiem bardzo leniwym to wszystkie próby zrobienia czegoś w domowym zaciszu kończyły się na machnięciu ręką.
  • Odpowiedz
@dese: można! Nawet można robić grę solo :) Dużo osób dobiera się na starcie wydarzenia. Prawdopodobnie dzień wcześniej zorganizujemy preparty gdzieś na mieście, więc też wtedy ew. można się dobrać
  • Odpowiedz
@Kapitan-Planeta: ja swoj pierwszy game jam wspominam tak. Chcialem porobic cos w UE4, znalazlem tylko jedna osobe do tego, ktora tez nigdy nie miala z nim stycznosci :D. Przez cale 48h spalem 3 godziny. Wszystko bylo na zasadzi a jak zrobic to? No to google(ostatecznie zapytac kogos). Do game jamu nie trzeba miec duzych umiejetnosci by dobrze sie bawic! A zaufaj mi, jesli odpowiednio wykorzystasz ten czas to idzie sie
  • Odpowiedz
@Kapitan-Planeta: @nathaliekill: nie no jak zna c# to przebranżowanie się pod Unity to jak przesiadka z jazdy pociągiem do osobówki. specyfika c# dla Unity jest wybitnie prosta i intuicyjna, zobacz sobie kod źródłowy choćby jednej z gry stworzonej pod LD 41.
https://ldjam.com/events/ludum-dare/41/rhythm-quest
https://www.dropbox.com/s/6zl2ni6qk0fymdh/Rythm-Like.zip?dl=0&file_subpath=%2FRythm-Like%2FAssets%2F1.+Code%2FDungeonManager.cs
https://www.dropbox.com/s/6zl2ni6qk0fymdh/Rythm-Like.zip?dl=0&file_subpath=%2FRythm-Like%2FAssets%2F1.+Code%2FCombatManager.cs

A najlepiej pobierz cały kod źródłowy , pobierz unity i odpal tam ten projekt. Ale jak pisałem, IDE pasowałoby ogarnąć bo mimo że proste, to można się
  • Odpowiedz
@nathaliekill: Jeśli mnie pamięć nie myli, to Sos Sosowski w jakimś wywiadzie opowiadał, jak pojechał kiedyś na GameJam sam i na miejscu zaczął się uczyć nowego dla niego narzędzia, a jak czegoś nie wiedział, to pytał innych ludzi i grę zrobił. Tylko trudno mi to teraz znaleźć, bo wywiadów z nim jest sporo. @Kapitan-Planeta
  • Odpowiedz