Wpis z mikrobloga

Przeglądając rowery szosowe taka refleksja: aerodynamika, aerodynamiczna spłaszczona kierownica do roweru szosowego kosztująca więcej a dlaczego nie stosuje się spłaszczonych, zaostrzonych elementów w główce ramy, widełkach i rurze podsiodłowej? Przecież w procesie produkcji dla firm to byłby pikuś, a skoro taka spłaszczona kierownica ma coś dać, to co dopiero główka ramy i widelec? Takie o to przemyślenie, jeśli otworzyłem oczy jakiejś firmie- nie zapomnijcie o mnie, numer konta podam na pw ;) (xDDD) #rower #szosa
  • 8
@Primoza
@tabarok
Ehhhh... Na swoje usprawiedliwienie powiem, że nie nigdy nie miałem styczności z szosą i panicznie spróbuję chwytać się argumentu, że w "tańszych" szosach nie zauważyłem :P mam nadzieję że wychwyciliście że to było bardziej humorystycznie niż prawdziwa myśl innowacji, ale też musicie się ze mną zgodzić co do tego, że dla producentów nie byłoby to żadnym wyzwaniem czy większym kosztem wyprodukowanie tego w tych tańszych rowerach, ale na bank przynajmniej
@vivanat problem jest taki że takie ramy są wykonywane z carbonu, aluminium dało by zdecydowanie większą masę, takie ramy są dostępne teoretycznie dla każdego, choć wiadomo że carbon jest droższy od aluminium,
@vivanat już w szosach za 3000 zł można spotkać widełki carbonowe. Nie robi ich się w standardzie areo dlatego że są po prostu mniej sztywne niż normalne. Ogólnie rowery tego typu zawsze są trochę cięższe od zwykłych właśnie z tego względu że przy kształcie areodynamicznym traci się na sztywności więc trzeba dokładać materiału. Zauważ że sztyca areo wymaga już niestandardowej ramy i podnosi to koszt jej produkcji nawet jeśli jest robiona z
@Piotr--K: chodzi o techniczną regułę UCI mówiącą że dla przekroju elementu (dowolna rura, widelec, sztyce itd) stosunek długości do szerokości nie może przekraczać 3:1.
Przez to niemożliwe było stosowanie przekrojów rur o najbardziej aerodynamicznym kształcie. W wyniku tego powstał kształ 'kamm-tail' stosowany w np. Trek Madone, Scott Foil, Canyon Aeroad i cała reszta aero sprzętów.
Gdzieś początkiem 2017 UCI zluzowało ten przepis i obecnie dotyczy tylko elementów roweru poza ramą i
Pobierz traceerror - @Piotr--K: chodzi o techniczną regułę UCI mówiącą że dla przekroju eleme...
źródło: comment_T4GfHt8zoHA2VYDo5p7PXlXkccCcz1iq.jpg