Wpis z mikrobloga

I niech mi ktoś powie, że diesle są bez sensu.


@Kejran: diesle są bez sensu bo nowe uturbione benzyny od bmw mają więcej kuniów i spalanie też nie jest wysokie.
  • Odpowiedz
@Arturrow: racja, nowe benzyny są super, ale taką serię 5 albo SUVa to lepiej ciągnie 2.0 diesel niż 2.0 benzyna. Do Serii 3 lepsza benzynka.
  • Odpowiedz
nowe benzyny są super, ale taką serię 5 albo SUVa to lepiej ciągnie 2.0 diesel niż 2.0 benzyna


@Xava:

Ta, szczególnie, że w benzyniaku moment maksymalny masz dużo niżej, niż w dieslu i sporo więcej mocy ogólnie. To już nie te czasy, że ropniak się sprawdzał do ciągnięcia ciężkiej przyczepy, albo napędzania cięzkiego auta.
  • Odpowiedz
@kasztan00: Tak, zgadza się że benzyna posiada (SWÓJ) maksymalny moment niżej niż diesel, tylko weź pod uwagę dwa aspekty
1. Max moment obrotowy diesla jest prawie 50% większy niż ten w 2.0i
2. Diesel przy 1100 obr posiada większy moment niż benzyna w szczytowym zakresie a potem rośnie lawinowo.

Zresztą śmigam sobie teraz serią 5 G30 więc mam z tym do czynienia :)
Turbo w benzynie sporo dodaje i różnica nie
Xava - @kasztan00: Tak, zgadza się że benzyna posiada (SWÓJ) maksymalny moment niżej ...

źródło: comment_c0UnGhcOvqRSOMOWIcfWVn9ryDI1TXWr.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
@Xava:

1. Max moment obrotowy diesla jest prawie 50% większy niż ten w 2.0i


290 Nm kontra 400 lub 350 kontra 500. Nijak nie chce wychodzić 50%.

2. Diesel przy 1100 obr posiada większy moment niż benzyna w szczytowym zakresie a potem rośnie lawinowo.


Raczej nie.

http://forum.christophoros.be/index.php?action=dlattach;topic=4500.0;attach=709

http://bmw-fotoblog.ru/wp-content/uploads/2016/09/BMW-B47-1.jpg

Nie chcę być nieuprzejmy, ale dość mocno się rozmijasz z rzeczywistością. Plus zapominasz o skrzyni biegów i przekłądni głównej.
  • Odpowiedz
@Xava:

Przełożenia w dieslach i benzyniakach się różnią dość znacznie, podobnie jak wartości przełożenia głównego. Tak więc moment na silniku ma znaczenie właściwie zerowe, tylko dobrze na papierze wygląda.
  • Odpowiedz
@Xava:

Tak, inaczej bym się nie wypowiadał. Diesel jest zrywniejszy i lepiej reaguje na gaz. Z tym się zgadzam. Tyle tylko, że są to odczucia SUBIEKTYWNE. Benzynowe 2.0 jest od klekota po prostu wyraźnie dynamiczniejsze w praktyce.
  • Odpowiedz