Wpis z mikrobloga

Wiem, że pewnie większość z was zleje ten wpis jako nic nie wnoszące pitolenie i w sumie nie wiem jak wielu z was cokolwiek z tego zrozumie, ale do rzeczy.

Jestem księgową, taką księgową z powołania - cyferki to moje życie. Wiem dużo i chętnie się swoją wiedzą dziele. Księguje różne firmy - od takich malutkich jednoosobowych bo wielkie korporacje zagraniczne. I serio krew mnie zalewa jakie ludzie mają podejście. Po pierwsze do naszej pracy jako takiej, jak i do samej księgowości.
Wszystkim, którym się wydaje, że czepiamy się o wszystko, a jesteśmy jedynie kontaktem z urzędem skarbowym (serio większość ludzi tak myśli) chciałabym uświadomić, że większość księgowych jakich znam, swoją pracą chcą pomóc w prowadzeniu biznesu.
Główną i najważniejszą naszą funkcją jest funkcja informacyjna. Poprawnie zaksięgowana firma, która posiada wszelkie możliwe informacje jest w stanie dać wam wszelkie wykresy, wskaźniki, absolutnie wszystko co potrzebujecie do prowadzenia biznesu oraz do przewidywania przyszłych zdarzeń.
Nic mnie bardziej nie wkurza niż wieczne narzekania klientów "a na co Pani ta faktura, a doślę później, a po co robić ewidencję przebiegu pojazdów itp. itd."
Moi drodzy prawo jakie mamy jest #!$%@?, zawiłe, niezrozumiałe i zbyt dynamicznie zmieniające się nawet dla ludzi, którzy siedzą w tym na co dzień, ale jest to konsekwencja tego jacy są ludzie (nie generalizuję, że wiąże się to z narodowością). Lubimy szukać luk prawnych, kręcić, mataczyć, mijać się z prawdą co w konsekwencji daje coraz bardziej zawiłe prawo podatkowe żeby ukrócić działanie ludzi nieuczciwych. Niestety po dupach dostajemy my wszyscy - uczciwi przede wszystkim.