Wpis z mikrobloga

W związku z tym, że mój rzęch marki Skoda Felicia psuje się niemiłosiernie podjąłem decyzję o zlikwidowaniu go jak tylko skończy się OC. Mój budżet na samochód to niecałe 5000. Mam kilku kandydatów na miejsce Skody i nie będzie to kolejna Felicia - mam dość tego emeryckiego stworu.

1. #fiat Bravo (1995-2001) silniki 1.6 103HP, 1.8 113HP, ewentualnie 1.9 JTD 105HP.

2. #peugeot 306 (1993-2001) silniki benzynowe powyżej 90HP.

3. #peugeot 406 (1995-2004) silnik 2.0 16V 132HP, ewentualnie 1.8 110HP.

4. #volvo S/V40 (1995-2004) silnik 2.0 16V 140HP.

Rozważałem jeszcze Honda Accord VI (ale ciężko o dobry egzemplarz do 5000 + rdza), Ford Focus MK1 (wielowachacz jest niewspółmiernie drogi do jego wartości + rdza), oraz Mitsubishi Galant VIII (to samo co przy Hondzie).

Kto jeździł powyższymi pojazdami niech się wypowie jak wygląda ich eksploatacja.

#motoryzacja #samochody #mirekszukaauta
  • 24
@Qba1996: może mondeo mk3? 2.0 tddi 115HP rocznik ok 2002-2003, ceny części nie są strasznie drogie, no chyba że padnie sprzęgło. Za 4-4,5k znajdziesz coś bez rdzy i w miarę dobrym stanie
@Vein może wylazło niedbalstwo poprzednich właścicieli. Ja jej nie zapuszczałem. Wszystko się na czas robiło. Ostatni rok to masakra. Obrazu nędzy i rozpaczy dopełnia horrendalne wręcz spalanie.
@Qba1996: to nie wiem co masz problem ze spalaniem, te silniki pala 10l lpg. Jak byś się pozbywał w okolicach Krakowa, albo na podlasiu, daj znać, wiem kto może to nabyć.
@jaki_inny_nick że tak powiem wszystko. Przede wszystkim czy artykuł z serii Awarie i Problemy na wp.pl jest rzetelny. Najlepiej silnik 2.0 16V. Interesują mnie ceny części, awaryjność zawieszenia, silnika i skrzyni biegów, spalanie i czy w cenie 2500-4500 można w ogóle kupić w miarę nie zardzewiały egzemplarz - może być nawet sprzed liftingu.
@Qba1996 Zacznę może od silnika, bo to w sumie najważniejsze. U siebie mam silnik 2.0 benzyna +lpg, 136 KM ze zmienną fazą rozrządu. Silnik mimo przebiegu >255kkm sprawuje się dobrze. Jest to jednostka wolnossąca, więc demonem szybkości to nie jest (choć nie raz udało mi się go rozpędzić do 210). Przy zakupie zwrócił bym uwagę na właśnie na koło zmiennych faz rozrządu. Jego zużycie można usłyszeć po rozgrzaniu silnika, usłyszysz wtedy takie
@Qba1996 Karoseria I wnętrze. Powiem tak, lubi sobie podgnić, ale tylko w miejscach najbardziej na to narażonych (nadkola, dolne części drzwi, klapa tylna na rogach u dołu)
Trafił mi się akurat taki egzemplarz gdzie ma właśnie małe ogniska rdzy, ale za to spód ma zdrowy, jednak wymaga konserwacji bo nie był zabezpieczony niczym.
Jeśli chodzi o wnętrze, to tutaj musisz uważać na uszczelki w drzwiach i klapie bagażnika, a nawet w tylnych