Wpis z mikrobloga

Siemano Mircy,

Mam maly problem, na zimnym silniku moj bolid 1.2 mpi 12v kopci na bialo, wskazuje 1200 obrotow na luzie a dym bardzo smierdzi. Po rozgrzaniu lub nawet zgaszeniu i zapaleniu na nowo, nie ma juz zadnych objawow bialego dymu.
Dodam,ze srednio co 4 miesiace musze dolac 0 5 litra plynu chlodniczego jednak ani w wyrownawczym nie ma oleju ani pod korkiem oleju, nie ma mazi. Gdyby uszczelka puszczala to chyba non stop kopcilby na bialo? Zima mialem check engine - blad katalizatora, wykasowalem i od tego czasu nic sie nie dzialo. Macie jakis pomysl co to moze byc albo czy ktos mial podobny problem? Dzieki
#motoryzacja
  • 8
@emkr93: a na pewno nie wali benzyną? Bo przed rozgrzaniem ECU może nie brać pod uwagę wskazań sondy a jedynie domyślne wartości i wychodzi problem z układem wtryskowym, po rozgrzaniu jakoś jeszcze sobie to koryguje. Możesz próbować wlać jakiś specyfik do czyszczenia wtrysków. To by mogło również tłumaczyć błąd katalizatora - ale tak samo może to być walnięta uszczelka, generalnie coś z tym płynem się dzieje. Warto to sprawdzić.
@emkr93 po odpaleniu furka jak zimna to chodzi na bogatszej mieszance i może podsmiardywac delikatnie. Jak jest gorąco tak jak dziś i w południe odpalisz zimny silnik to w ogóle nie powinno być żadnej pary.