Wpis z mikrobloga

Na zdjęciu poniżej widać(ledwo co) tablice rejestracyjne sprzed 1976 na częstochowskich Ikarusach 260. Ile Ikarusów serii 200 załapało się na takie blachy?
Wiadomo raczej na 100%, że tylko 15 sztuk przegubowych Ikarusów 280. Były to wozy WPK Katowice przysłane z NRD w 1974 roku do Polski w ramach wymiany barterowej załatwionej przez Jerzego Ziętka(ten pan był ważną szychą na Górnym Ślasku, a nie każdy musi go znać więc daje link do wiki https://pl.wikipedia.org/wiki/Jerzy_Zi%C4%99tek ), Ślunsk w zamian za te autobusy przekazał NRD miał węglowy. Co ciekawe te Ikarusy miały nieotwierane okna(takie zamawiano w NRD), więc jeszcze wtedy pasażerowie nie poznali zalet dużych przesuwnych okien z jakich ten model słynął. Nastepne Ikarusy 280 sprowadzono do Polski dopiero w 1978, więc one miały już "normalne" czarne blachy
Natomiast krótkich Ikarusów 260 załapało się na te blachy chyba troche więcej, bo były normalnie sprowadzane od 1974(do Częstochowy, Bielska-Białej i Katowic)
Co ciekawe, mimo iż najwięcej Ikarusów serii 200 na takich blachach jeździło w Katowicach(w GOP) to nigdy nie widziałem ani jednego zdjęcia stamtąd z takimi tablicami.
#tablicerejestracyjne #ikarus #ciekawostki #komunikacyjneciekawostki #czarneblachy #katowice #czestochowa
W.....c - Na zdjęciu poniżej widać(ledwo co) tablice rejestracyjne sprzed 1976 na czę...

źródło: comment_AmqoKbJb0I2rKswVthM6Il28RTWNakYF.jpg

Pobierz
  • 16
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@WszeborWlostowic:
To że wprowadzono blachy 1976 nie znaczyło że od razu je wydawano, bo były poważne problemy z produkcją. W całym województwie katowickim zaczęto dopiero od 1977, a w niektórych rejonach kraju stare były nawet do 1979 ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
Tablice według zasad wprowadzonych w 1976 r. w Warszawie oraz województwie warszawskim zaczęto wydawać najprawdopodobniej od 1977.02.01. Według ustaleń Kronikarza tablice rejestracyjne według zasad z 1956 r. w Warszawie wydawano do 1977.01.31. Znany jest przypadek Miejskich Zakładów Komunikacyjnych w Warszawie - jako przedsiębiorstwa reprezentującego podmioty tzw. gospodarki uspołecznionej (przedsiębiorstwa państwowe), które posiadane autobusy według układu z 1956 r. rejestrowały do września 1977 r.

@WszeborWlostowic:
  • Odpowiedz
W GOPie jeszcze lepiej, zatem ja nie dałbym sobie uciąć ręki że nie było żadnego Ikarusa na takich blachach:

Po likwidacji powiatów z dniem 1.06.1975 r. rejestracje pojazdów przejęły urzędy miast, miast i gmin oraz gmin wydając serie przydzielone byłym już powiatom rozdzelone pomiędzy dane gminy należące do byłego powiatu. Jednak w miarę wyczerpywanie się w niektórych przypadkach przyznanych serii dla niektórych gmin musiano przydzielić dodatkowe serie i zakresy.

Niektóre przedziały serii
  • Odpowiedz
@unicycle-qxy: szczerze nie mam pojęcia, ale takie okna zamawiano przez cały okres importu do NRD(1974-1990) podobnie jak nigdy nie zamówili tam innych elementów charakterystycznych dla "bogatej" wersji Ikarusa 280, tzn automatycznej skrzyni biegów i dwupłatowych drzwi zamian harmonijkowych, kabiny kierowcy(zamawiali tam zasłonę z ceraty zamiast takiej kabiny oddzielajacej kierowce od pasażerów jak u nas) więc wychodzi na to, że w najbogatszym kraju bloku wschodniego jakim było NRD preferowano najbiedniejszą wersje
  • Odpowiedz