Wpis z mikrobloga

#programowanie #pracait #praca #freelance
Jestem programistą z kilkuletnim stażem. Ostatnio zacząłem się zastanawiać nad założeniem własnej działalności wykonywaniem aplikacji/stron na zlecenie, ale szczerze mówiąc to nie bardzo wiem jak zacząć. Myślałem nad tym, żeby przygotować się do rekrutacji w Toptalu, ale na reddicie piszą, że tamtejsze stawki są dość śmieszne w porównaniu do wymagań samego procesu rekrutacyjnego. Z kolei #upwork jest zalany różnego rodzaju Hindusami i innymi studentami gotowymi pracować za miskę ryżu i ciężko z nimi konkurować, a robić za 20 dolarów za dniówkę też nie mam zamiaru xD. Jako, że większość czasu pracy siedzę w piwnicy z innymi programistami to nie znam żadnych biznesmenów z którymi mógłbym podjąć jakąś współpracę, bo w każdej firmie w której pracowałem po prostu zajmowali się tym inni ludzie. Myślałem, żeby zacząć wrzucać apki mobilne na Google Playa albo Apple Store'a, ale po raz kolejny - stawki nie zachęcają, a ja wcale nie spodziewam się jakichś kokosów - 2.5-3 tysiące na rękę na początku mnie absolutnie zadowoli. Może ktoś w ogóle dać jakieś porady jak zacząć, żeby chociaż jako tako wyżyć?
  • 14
@Flypho cisnij na etacie i spróbuj sił we freelansie na początek dodatkowo. Zobacz czy to Ci odpowiada i jak się spodoba to przejdź. Jak nie to zostań w korpo. Mam nadzieję że pomogłem. Znajomości są najważniejsze patrząc po znajomych freelancerach. Ew. jakościowe konkurowanie z hindusami z Upwork.
@Flypho: Też chciałem się pobawić w jakiś freelancing, robienie mniejszych aplikacji na zamówienie ale jak zobaczyłem co się wyprawia na stronach z ofertami zarówno polskich jak i angielskich to od razu zrezygnowałem. Jakiś hindus jest gotów poświęcić 4-8 godzin wolnego czasu za 5 $ kiedy ja wyceniłem sobie przynajmniej 20-25 ziko od godzinki. No sorry ale więcej to ja na taśmie produkcyjnej zarobię. Wolę nabijać wiedzę, portfolio i szukać pracy w