Wpis z mikrobloga

Czołem Mirki i mirabelki.

#madv400 zapraszam do obserwowania tagu o Romet Adv 400

#motoryzacja #motocykle #enduro

Póki co Roman ma najechane 150 km. Polowe po mieście i połowę po szutrach.
Jeszcze nic nie odpadlo :) wszystko działa tak jak należy.

Ogólnie jeździ się bardzo przyjemnie. Miałem obawy czy niecałe 30 km to nie będzie za mało ale daje sobie radę ze 140 kg pasażerem :) także dla normalnego faceta z plecaczkiem też się nada :)

Póki co jestem pozytywnie zaskoczony.

Z minusów? Słabe hamulce. I bicie kół powyżej 80 km/h. Pomogłoby wyrzucenie trzymaka opony i wywazenie. Ale póki co jeżdżę głównie po lesie więc mi to nie przeszkadza. Później się pomyśli.

#earthporn w gratisie
m.....k - Czołem Mirki i mirabelki.

#mAdv400 zapraszam do obserwowania tagu o Romet ...

źródło: comment_7vNbbOtCxg0goY1w8fPjz81utPTMmzEP.jpg

Pobierz
  • 52
Romet Adv 400


@mDick: Przeglądam katalog rometa i czegoś nie rozumiem, 400ccm i buja się do 115km/h? To ma jakiś związek z tymi dziwnymi kategoriami prawa jazdy? Turystyk chłodzony powietrzem to trochę niefortunne rozwiązanie i jeszcze z suchą miską olejową. Masz jakieś plany na jakiś test sprzętu, coś w stylu relacji z długodystansowego użytkowania? No i pytanie zasadnicze, czemu np nie africa twin?
@mDick: nie mówię oczywiście o nowej, ok rozumiem założenie, miał być nowy.
Waży swoje, ale i poniesie dużo ;) Trochę jest też wysoka (np. rd04) jak np. dla początkującego lub niewysokiego jegomościa.

@Morf: Może faktycznie niefortunny kaliber przytoczyłem. Od razu mi się zdjęcia skojarzyły z dalekim wypadem "nie dotykając asfaltu" ;)
@zuliamontana: Moja afryka ma prędkość przelotową 100-110km/h i uważam to za optimum :D Jak ciśnę 140+ to zaczyna się wir w baku + posiłkuje się olejem. XT600 znajomego to singiel chłodzony powietrzem i radzi sobie bardzo ładnie. Nie da się tego przegrzać, w terenie czy to w korku. Słyszałem, że jak ktoś naprawdę upala sprzęt w terenie i olej się za mocno nagrzeje, to sprzęgło przestaje się kleić i sprzęt wymusza
@DMMotoAdventures: Ja nie mam szyby, więc podobne prędkości są najrozsądniejsze. Poza tym wg mnie najlepiej jest chillować i zwiedzać niż popierdzielać. Ale przyznasz, że jednak lepiej mieć te 6 sekund, nawet jeżdząc średnio 110 ;) Co nie zmienia faktu, że fajny ten Romecik i sam jestem ciekaw jak się będzie spisywał. Najważniejsze to czerpać przyjemność z jazdy, dywagacje o wyższości czegokolwiek są już względne.

O, DR600 Big, to byłoby to. :)
@mDick hamulce polecam odpowietrzyć i zalać markowym płynem. Bicie opony nie przeszkadza w terenie, ale dla świętego spokoju wywal te kołki .
@bocznica problemy wieku dziecięcego i tego że montaż tych motocykli do klienta pozostawia wiele do życzenia. Dlatego pisałem co należy po zakupie zrobić . Lepiej zerknij czy tu twojego vinu nie ma http://www.dft.gov.uk/vosa/apps/recalls/searches/expand.asp?uniqueID=B3D3792ED28EFCDB80257E35003CA7B3&freeText=Blank&tx=0.7845575 ( )
@bocznica zapomniałem dodać lennyego żeby niektorzy zrozumieli, że to jest żart. Brawo.

Bicie koła jest spowodowane trzymakiem. I nie ma w tym nic dziwnego. To jest z założenia motocykl terenowy. Transalp 600 też ma słabe hamulce. Wiele innych motocykli ma.
Porównuję do mojej giepezety która hamuje tak, że zeby dzwonią.

@Kick_Ass będzie trzeba. Ale to po sezonie :) nie ma czasu. Każda wolna chwile przeznaczam na jazdę bo mało tego czasu mam.
@bocznica jakiej obsługi? Wywalenia trzymaka i wywazenia?
Hamulce są słabe bo są słabe. I tyle. W terenie wystarczają. Ale jak mówiłem wiele motocykli też ma słabe.

Pytam bo ja miałem kilka samochodów z salonu w cenach od 40-150 tysięcy i różne buble się trafiają. Więc póki co z Rometa jestem zadowolony.
@bocznica a to chyba od serwisu zależy. Mało to masz akcji przywoływawczych w motocyklach markowych? Inna sprawa że koncerny się nie migają i naprawiają bez gadania. Ostatni duża akcja to pamiętam że z 50 tys motocykli BMW trafiło na serwis bo było ryzyko samozapłonu (nawet na wykopie ktoś się żalił że mu się garaż spalił z autem to blubi mało się nie zapluł że złości że ktoś ma czelność BMW oczerniać)
@zuliamontana: sucha miska to sprawdzone rozwiązanie w teren akurat. chlodzenie powietrzem to prostota obslugi, serwisu, remontu i zmniejszona waga sprzętu. Po co ulepszać skoro ten hondowski silnik pracuje bezawaryjnie w milionach motocykli na calym swiecie. A ADV 400 to całkiem zacny sprzęt. Wiem, bo miałem okazje trochę nim polatać po drogach i bezdrożach. Poozdr