Wpis z mikrobloga

PKP zrobiło mi dzisiaj dzień ( ͡ ͜ʖ ͡)

Wchodzę do pociągu, zajmuję miejsce, do odjazdu jakieś 5 min. Nagle drzwi się otwierają i wpada jakiś ciapak. Cały zdyszany podbija do konduktora i zaczyna się dialog (co ciekawe potrafił się posługiwać łamaną polszczyzną):
Ciapak: Dzień dobry, czy można bilet?
Konduktor: Uuu nooo, troche późno Pan przyszedł, ale można.
Ciapak wyjmuje kartę, ale zanim zdążył się odezwać konduktor powiedział, że nie można płacić kartą, niech leci szybko do kasy i tam kupi. Śniady kolega spojrzał na konduktora z lekką dozą niepewności i zapytał czy na pewno chwilę poczeka na co ten odparł, że jest jeszcze chwila czasu, niech biegnie.
Drzwi otworzyły się, ciapak wybiegł, a konduktor jak gdyby nigdy nic:


#pkp #heheszki
  • 143
@Shishu: ostatnio slaby kontent z baitami, takie 2/10 wiec postanowilem podniesc poprzeczke i zrobic 3/10. Co do pociagow, nawet gdyby to nie byl bait to i tak jedyne co ogarniam z pociagami to to, ze IC jest drozsze xD jezeli relacja prowadzi do docelowego punktu to kupuje bilet, wsiadam i jade, nic mi wiecej do szczescia nie potrzeba :D
konduktor nie ma krótkofalówki,


@Shishu: To, że w twojej firmie konduktorzy nie są wyposażani w RT, to nie znaczy że tak jest na całej kolei.

ale OP mówi o zwykłym pociągu,


@Shishu: Skoro OP pisze o "pociąg xxxxxx gotów do odjazdu" to oczywiście mówi o pociągu zestawionym z EZT/SZT.

Pociąg z definicji to skład spięty z lokomotywą.


@Shishu: Ta teoria jest tak głupia i nieprawdziwa, że nawet jej nie
Mam znajomą, która kiedyś robiła na kasie w hipermarkecie. No i kiedyś kasują się u niej też jacyś dalekowschodni obywatele, pokazują paczkę mięsa mielonego i pytają po angielsku, czy tam nie ma wieprzowiny. Ona popatrzyła na paczkę, tam napisane "mięso wieprzowo-wołowe" i mówi im z uśmiechem, że nie, to nie jest wieprzowina. Oczywiście klienci to kupili.
Skąd o tym wiem? Bo napisała o tym na swoim FB z niesamowitą dumą, że dzięki
Po drugie instrukcja br21, a także instrukcje ruchowe jasno wskazują, że konduktor nie ma prawa podawać sygnału do odjazdu a jedynie używać tego sprzętu w sprawach bezpieczeństwa.


@Shishu: Masz straszne klapki na oczach, Br21 to instrukcja jednego przewoźnika. Ten przewoźnik to nie cały świat. O jakim sprzęcie mówisz? O radiotelefonie? Od kiedy radiotelefon służy do podawania sygnału odjazd? I konduktor może nie podaje sygnału odjazd, ale jak najbardziej jest zobowiązany go
br21 oparta jest na h21. Jestem ciekaw w jakich kolejach w Polsce konduktorzy mają prawo prawo podawać jakiekolwiek sygnaly poza alarmem przez radiotelefon, bo chyba zaczynasz fantazjowac jak OP.


@Shishu: Koleje Dolnośląskie.

Po drugie jakbys czytal caly wpis to rozmowa tyczyla sie uzycia radiotelefonu do nadania sygnalu odjazd czego nie wolno robic i zwróciłem na to uwagę.


@Shishu: Rozmowa tyczyła się sygnału gotów do odjazdu, który podawać przez radiotelefon MOŻNA.
zdajesz sobie sprawę z tego, że w pociągu konduktor nie podaje sygnału gotów do odjazdu?


@Shishu: Nie, nie zdaje sobie z tego sprawy. Podczas odjazdu pociągu konduktorzy podają sygnał gotów do odjazdu.
@Nieintererebokicikici: "Konduktor: Uuu nooo, troche późno Pan przyszedł, ale można."

Co to znaczy w ogóle że późno? U konduktora można kupić nawet w połowie trasy podczas kontroli , tyle że 10zł drożej. Zawsze tak robiłem jak sie spóźniałem.