Wchodzę do pociągu, zajmuję miejsce, do odjazdu jakieś 5 min. Nagle drzwi się otwierają i wpada jakiś ciapak. Cały zdyszany podbija do konduktora i zaczyna się dialog (co ciekawe potrafił się posługiwać łamaną polszczyzną): Ciapak: Dzień dobry, czy można bilet? Konduktor: Uuu nooo, troche późno Pan przyszedł, ale można. Ciapak wyjmuje kartę, ale zanim zdążył się odezwać konduktor powiedział, że nie można płacić kartą, niech leci szybko do kasy i tam kupi. Śniady kolega spojrzał na konduktora z lekką dozą niepewności i zapytał czy na pewno chwilę poczeka na co ten odparł, że jest jeszcze chwila czasu, niech biegnie. Drzwi otworzyły się, ciapak wybiegł, a konduktor jak gdyby nigdy nic:
@Shishu: ostatnio slaby kontent z baitami, takie 2/10 wiec postanowilem podniesc poprzeczke i zrobic 3/10. Co do pociagow, nawet gdyby to nie byl bait to i tak jedyne co ogarniam z pociagami to to, ze IC jest drozsze xD jezeli relacja prowadzi do docelowego punktu to kupuje bilet, wsiadam i jade, nic mi wiecej do szczescia nie potrzeba :D
Mam znajomą, która kiedyś robiła na kasie w hipermarkecie. No i kiedyś kasują się u niej też jacyś dalekowschodni obywatele, pokazują paczkę mięsa mielonego i pytają po angielsku, czy tam nie ma wieprzowiny. Ona popatrzyła na paczkę, tam napisane "mięso wieprzowo-wołowe" i mówi im z uśmiechem, że nie, to nie jest wieprzowina. Oczywiście klienci to kupili. Skąd o tym wiem? Bo napisała o tym na swoim FB z niesamowitą dumą, że dzięki
@Shishu: W sumie calkiem ciekawy rozwoj wydarzen :D wyszlo, ze to bajt i mozna sie rozejsc, a jednak dyskusja przeistoczyla sie w ostra wymiane zdan o pociagach XD
Po drugie instrukcja br21, a także instrukcje ruchowe jasno wskazują, że konduktor nie ma prawa podawać sygnału do odjazdu a jedynie używać tego sprzętu w sprawach bezpieczeństwa.
@Shishu: Masz straszne klapki na oczach, Br21 to instrukcja jednego przewoźnika. Ten przewoźnik to nie cały świat. O jakim sprzęcie mówisz? O radiotelefonie? Od kiedy radiotelefon służy do podawania sygnału odjazd? I konduktor może nie podaje sygnału odjazd, ale jak najbardziej jest zobowiązany go
już w ogóle nie wspomnę kolego, że nie masz bladego pojęcia o klasyfikacji EZT, ZT i pociągach bo znalbys ta definicje. EZT to pojazd szynowy, który może służyć jako pociąg ale z samej definicji pociągiem nie jest tak samo jak pociągiem nie jest autobus szynowy.
@Shishu: xDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD To czym one sa? Samochodami?
br21 oparta jest na h21. Jestem ciekaw w jakich kolejach w Polsce konduktorzy mają prawo prawo podawać jakiekolwiek sygnaly poza alarmem przez radiotelefon, bo chyba zaczynasz fantazjowac jak OP.
@harpiowata: łoooo to by byl tak dobry bait, że pewnie jakis mirek podchwyci temat :D takze Twoj komentarz potraktujmy jako trailer do takiego wpisu xD
@Nieintererebokicikici: "Konduktor: Uuu nooo, troche późno Pan przyszedł, ale można."
Co to znaczy w ogóle że późno? U konduktora można kupić nawet w połowie trasy podczas kontroli , tyle że 10zł drożej. Zawsze tak robiłem jak sie spóźniałem.
@Shishu: Internety to piękne miejsce, post o osobie potraktowanej rasistowsko w pociągu skończył się dyskusją nad definicją pociągów i sygnałami odjazdu ( ͡°͜ʖ͡°)
@Nieintererebokicikici: MAM NADZIEJĘ, ŻE PRZEJDZIE TA NOWELIZACJA USTAWY I NIE BĘDZIE MOŻNA BAJTOWAC, BO SERIO NIEKTÓRZY NIE MAJĄ ANI DOŚWIADCZENIA ANI WYOBRAŹNI I NA PRZYKŁAD NAPISZĄ JAKIEŚ #!$%@? BZDURY I IM NAWET NIE WSTYD
Wchodzę do pociągu, zajmuję miejsce, do odjazdu jakieś 5 min. Nagle drzwi się otwierają i wpada jakiś ciapak. Cały zdyszany podbija do konduktora i zaczyna się dialog (co ciekawe potrafił się posługiwać łamaną polszczyzną):
Ciapak: Dzień dobry, czy można bilet?
Konduktor: Uuu nooo, troche późno Pan przyszedł, ale można.
Ciapak wyjmuje kartę, ale zanim zdążył się odezwać konduktor powiedział, że nie można płacić kartą, niech leci szybko do kasy i tam kupi. Śniady kolega spojrzał na konduktora z lekką dozą niepewności i zapytał czy na pewno chwilę poczeka na co ten odparł, że jest jeszcze chwila czasu, niech biegnie.
Drzwi otworzyły się, ciapak wybiegł, a konduktor jak gdyby nigdy nic:
#pkp #heheszki
Nie zauważyłem że Shishu już sam o tym wspomniał jak pisałem. Niepotrzebnie zawołałem.
Komentarz usunięty przez autora
https://www.intercity.pl/pl/site/dla-pasazera/informacje/bilet/platnosc-karta-za-bilet.html
Komentarz usunięty przez autora
@Shishu: To, że w twojej firmie konduktorzy nie są wyposażani w RT, to nie znaczy że tak jest na całej kolei.
@Shishu: Skoro OP pisze o "pociąg xxxxxx gotów do odjazdu" to oczywiście mówi o pociągu zestawionym z EZT/SZT.
@Shishu: Ta teoria jest tak głupia i nieprawdziwa, że nawet jej nie
Skąd o tym wiem? Bo napisała o tym na swoim FB z niesamowitą dumą, że dzięki
Komentarz usunięty przez autora
Komentarz usunięty przez autora
@Shishu: Masz straszne klapki na oczach, Br21 to instrukcja jednego przewoźnika. Ten przewoźnik to nie cały świat. O jakim sprzęcie mówisz? O radiotelefonie? Od kiedy radiotelefon służy do podawania sygnału odjazd? I konduktor może nie podaje sygnału odjazd, ale jak najbardziej jest zobowiązany go
@Shishu: xDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD To czym one sa? Samochodami?
Komentarz usunięty przez autora
@Shishu: Koleje Dolnośląskie.
@Shishu: Rozmowa tyczyła się sygnału gotów do odjazdu, który podawać przez radiotelefon MOŻNA.
Komentarz usunięty przez autora
Komentarz usunięty przez autora
Komentarz usunięty przez autora
Komentarz usunięty przez autora
@Shishu: Nie, nie zdaje sobie z tego sprawy. Podczas odjazdu pociągu konduktorzy podają sygnał gotów do odjazdu.
Co to znaczy w ogóle że późno? U konduktora można kupić nawet w połowie trasy podczas kontroli , tyle że 10zł drożej. Zawsze tak robiłem jak sie spóźniałem.
@Shishu: https://www.utk.gov.pl/download/1/39493/170717DNStanowiskoPrezesaUTK.pdf Prosze bardzo ekspercie, stanowisko UTK. Możesz poleciec do ostatniego akapitu. Przyjemnej lektury.
Komentarz usunięty przez autora
Komentarz usunięty przez autora
Komentarz usunięty przez autora
Komentarz usunięty przez autora
Komentarz usunięty przez autora