Wpis z mikrobloga

Chcę, żeby np. lewe oko można było kliknąć i wywołać konkretne zdarzenie.

Podchodzę do tego tak, że robię w unity z obrazka (wycinam w paincie dany element - oko) przycisk - dodałem do niego komponenty Buttton i Image ale nie reaguje na naciśnięcie czy najechanie na niego.
Nie mogę użyć zwykłego przycisku, który znalazł by się w Canvas, bo muszę go powiązać z konkretną pozycją na obrazku, a przy zmianie rozdzielczości wszystko się rozjeżdża i ciężko się to ustawia.

Jak to rozwiązać? Może podchodzę do tematu zupełnie w zły sposób? Po prostu chcę, żeby konkretny obszar na obrazku był przyciskiem (nie koniecznie będzie to regularny kształt).

#gamedev #unity3d #unity
rubesom - Chcę, żeby np. lewe oko można było kliknąć i wywołać konkretne zdarzenie.
...

źródło: comment_uflddgFo1Os9cQWW6c9ICowrntMAL6Py.jpg

Pobierz
  • 5
  • Odpowiedz
@rubesom: Da się to zrobić ale musisz koniecznie odinstalować te Unity. Potem będzie z górki:) hehe Sprawdź jedyny w swoim rodzaju, używany przez specjalistów silnik. Teraz wiesz czemu tak mało osób o nim wie. Jest piekielnie dobry w tym co robi ( ͡ ͜ʖ ͡) Możecie się rozejść. Problem rozwiązany.
  • Odpowiedz
@LeD7:
( ͡° ͜ʖ ͡°), polecasz Pan Corone? Produkują niby piwo i szczerze to go nie polecam, ale w innych dziedzinach są ponoć lepsi #pdk :-}
Pozdrawiam Pana i życzę miłego dnia.

@rubesom:
Nie wiem w sumie o co chodzi i nie chce mi się czytać, ale może coś z tego zadziała( ͡° ͜ʖ ͡°):
1. Dodanie zwykłego buttonu
2. Pusty gameobject
  • Odpowiedz