Wpis z mikrobloga

Ktoś widzi potencjał w Bloober Team? W mnie najbardziej niedoceniana spóła w polskim gamedevie na ten moment. Planuje coś kupić przed e3, poniżej przedstawię plusy i minusy dla zainteresowanych
Plusy:
- spółka robi bardzo dobre gry w swojej niszy horrorów psychologicznych (Lof i Observer oceny w granicach 80%, Observer wybrany najlepsza polską grą w 2017r.)
- plotki jakoby spółka miała prezentować coś na konferencji Microsoftu, gdyby tak i prezentacja wypadła dobrze to podwojenie kapitalizacji w tydzień to najmniejszy wymiar "kary"
- 4 nowe gry do końca 2019 r.(duże a nie popierdułki)
- Medium (gra powstająca już bardzo długo, unikatowa opierająca się na koncepcji symultanicznej rozgrywki na 2 ekranach - pomysł opatentowany, osoby z branży, które ją widziały nazywają ją nowym Silent Hillem)
- Project Melies( gra o większym budżecie, której wydawcą będzie Gun Media, wydawca i współtwórca bestselleru Friday the 13th)
- nieanonsowana jeszcze gra tworzona na podstawie filmu jednego z największych wytwórców hollywodzkich Lionsgate (Piła?)
-Debiut na głównym parkiecie w przyszłych miesiącach.
- spółka aktywnie pobiera dotacje z UE
- kurs znajduje się na dnie, nie ma dużego ryzyku zjazdu kursu o kilkadziesiąt procent.

Minusy:
- O powstających grach wiemy naprawdę niewiele
- niektóre gry powstają już bardzo długo (Medium od 2012r)
- "złotousty" prezes - dużo obiecuje(na gpw wchodza od kilkunastu miesięcy mimo, że zapewniał że wszystko jest już złożone i czekają tyko an decyzje)
- ciągłe opóźnianie premier(w 2016r. spółka miała wydać 3 gry, a w rzeczywistości wydali 1 grę i to w 2017 r. na resztę wciąż czekamy.)
- słabo radzące sobie spółki zależne.

Podsumowując Bloober Team ma wg mnie największy potencjał na gamedevie w przyszłych miesiącach/roku. Oczywiście są też zagrożenia, spółka może dalej milczeć w kwestii premier, tylko je przesuwając i powodując puchnięcie zapasów. Czekam z niecierpliwością na e3 i liczę zobaczyć jakąś grę Bloobera.
#pociagdozyskow #gielda #inwestycje
  • 9
@spinor: To firma która stworzyła jedną z najgorszych gier na PS4 (pamiętam ze kiedyś takie nagłówki były). Strasznie zalatuje od nich Januszami biznesu, wzięli dofinansowanie z EU na wydanie gry, wydali crapa a jak obstawiam kasę którą mieli wyłożyć na ten projekt wkładali w inne projekty. Ogólnie mam do nich dużo wątpliwości, na pewno są tam ludzie z talentami i pomysłami, w końcu udało im się wydać dwie przyzwoite gry jednak
@spinor: ja tak widziałem tylko jak walą od ~40 do ~50 w tę i z powrotem i ta sobie myślałem że można by tam ładne kółka na nich pokręcić :) Też się zastanawiałem czy nie przewalić na nich części kapitału, ale trochę boję się(uwaga, żarcik sytuacyjny) horrorów(łaaaaahahahaha...). W sensie zawsze uważałem je za dość niszowe gierki o niskim lub zerowym replayability, i za modę, która leci równią lekko pochyłą w dół.
Oczywiście są też zagrożenia, spółka może dalej milczeć w kwestii premier, tylko je przesuwając i powodując puchnięcie zapasów


@spinor: Spółka która ma zarabiać na grach... nie wydaje gier :) Na moje oko to nie zagrożenie, tylko katastrofa. Swego czasu obiło mi się o uszy, że spółka planuje "grową ofensywe" do końca 2019 tylko nie wiadomo co i kiedy mają wydać.

Nie twierdze, że spółka nie ma potencjału, ale na pewno nie
@Fynal: Nie ma co patrzeć na to co wydarzyło się 4 lata temu, spółka od zawsze chciała skupić się na horrorach psychologicznych i zostać liderem światowym w tej niszy, i Lofem oraz obseverem udowadniają, że mogą się nim stac. Na brawla chyba nie brali dofinansowanie, ale nie chce mi się sprawdzać.

@vrdst: Lof się sprzedał całkiem nieźle, observer poniżej oczekiwań mimo dobrych ocen, wg mnie przyszłe projekty mogą się wybić
Z konferencją MS to plotki, nic potwierdzonego, więc wchodź na własną odpowiedzialność


@spinor: jeśli jest to nadmuchane na forum bankiera brzmi jak coś, co można kupić teraz i ustawić sprzedaż 5-7% wyżej na piątek :D
@vrdst: masz rację tak by o działało na innych spółkach z branży, ale inwestorzy raczej stracili zaufanie do bloobera(albo patrząc po obrotach po prostu o niej zapomnieli) i jak nie będzie konkretów to i wzrostów nie doświadczymy. Poza tym plotka krąży już od kilku tygodni i na walorach zwiększonego ruchu nie widać ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@sage_Slav: Nie są to gry AAA jak Wiedźmin 3, ale duże gry jak na taką spółkę. Medium(wraz z patentem) ma budżet do tej pory ok. 12 milionów. Dla przykładu Frostpunk kosztował 10 milionów. Scopophobia na teraz ok 4 mln. Project Melies ma być dużo większy. O grze Lionsgate dużo jeszcze nie wiemy, ale jej wielkość może zależeć od przyjęcie Medium i Scopo na rynku. Jak na spółkę z kapitalizacją 85 milionów