Wpis z mikrobloga

@Desseres: Serio. Absolwent technikum informatycznego nie potrafił odpowiedzieć na żadne z powyższych pytań. Chciałem się upewnić, czy ja jestem dziwny, czy termin "informatyka" znaczy obecnie coś innego po prostu niż za moich czasów młodości.
jak się nazywa protokół, którym można odczytać licznik drukarki sieciowej


@S0Cool: To jest bzdurne pytanie ponieważ podpowiedź jest mocno zależna od drukarki jaką masz na myśli. W SNMP (o ile drukarka obsługuje), to są informacje takie jakie producent zechce żeby były i wspomniany licznik wcale nie musi być tą drogą publikowany. Równie dobrze w tym wypadku powinieneś zaakceptować odpowiedź HTTP, TLS, HTTPS, Telnet, SSH, RPC, SOAP, etc...

Pytania powinny być dostosowane
@S0Cool: koleś po technikum informatycznym powinien umieć odpowiedzieć mniej więcej w sposób:
- SQL: MsSQL, Oracle / MySQL
- .NET że jest to framework dostarczający podstawowe funkcjonalności dla tworzonych aplikacji
- AD że jest to usługa Windows do zarządzania użytkownikami w sieci wewnętrznej firmy
- Pytanie o komendy linuxa bym uszczegółowił, np. złośliwe "jaką komendą wychodzi się z VI", "do czego służy komenda CP / LS / MKDIR itp."
- Pytanie
@Desseres: tak mi się wydawało, że cokolwiek powinien powiedzieć na każde z pytań. Celowo nie pytałem o konkretne komendy linuxa, bo w stresie to się pomyli ls z ps.
@maniac777: faktycznie oczekiwałem odpowiedzi SNMP, ale zaakceptowałbym każdą z Twoich propozycji. Niestety, nie było żadnej.
@admx1: @admx1: Ja nie oczekiwałem formalnych definicji .NET ani AD. Sam ich nie znam. Ale wiem do czego służy jedno i drugie. I jednozdaniowe odpowiedzi słowno-muzyczne by wystarczyły.