Wpis z mikrobloga

Powiedzcie mi,
Tesla kupiła rozwiązania od jakichś firm motoryzacyjnych czy wszystko opracowali sami? :)
Jak to było, gdyż nie wgryzałem się nigdy w tą kwestię :) I w ilu procentach są samowystarczalni (produkują części przez siebie i dla siebie)?
I czy fotele do aut Tesli też są produkowane przez Teslę? Na forum pewna osoba mi pisała, że jego firma dostarcza fotele Tesli, więc nie wiem jak to wygląda dokładnie.
#tesla
  • 6
@MisiekD: Nie zdefiniujesz poprawnie "samowystarczalności". Nikt nie będzie zajmował się produkcją wiązek kabli, bo potrzebuje do swoich samochodów. Tesla na pewno sama wykonuje konstrukcję samochodu, montaż, baterie (w porozumieniu z Panasonic'iem), silniki (tu mają całkiem duże osiągnięcia) i pewnie sporą część elektroniki, w tym inwertery, BMS, komputery, w tym ten od autopilota.
@abraca ok, może ktoś się jeszcze bardziej rozpisze, ale w dużym stopniu jest tak jak myślałem. Ciekawi mnie jeszcze co z resztą jak materiał, fotele - zakładam, że te mogą pochodzić od innych producentów/podwykonawców, ale peqności nie mam :)
@MisiekD: Wszystko co nie wymieniłem raczej będzie dostarczane przez inne firmy, np Bosch. Materiały, fotele, kable, układ hamulcowy, wyświetlacze, manetki, kierownice, połowę mechaniki, szyby, felgi i opony. Nie widziałem też żeby jakiekolwiek plastikowe elementy sami robili, robi się formy i zleca komukolwiek na zewnątrz.
@MisiekD: sporo mają innych producentów, np kierownica, część układu jest od forda a część od landrovera.
Ogólnie łatwiej wymienić to co sami produkują, czyli nadwozie, silnik, zestaw baterii (ale ogniwa są produkowane we współpracy z panasonikiem) i ogólnie elektronika i oprogramowanie. Reszta to już od poddostawców.
@MisiekD: Taki przykład z dzisiaj:

SAS Automotive, a German cockpit manufacturer and assembler with one plant in California, ordered 20,000 display screens for the Model 3 in May, and 10,000 in June from a sole producer in China