Wpis z mikrobloga

@Thenewonee: Obrosły legendą. Zależy co masz na myśli mówiąc o standardowym moto. Pamiętaj, że to stare konstrukcje, więc często już zmęczone, co wiąże się z wydatkami. No i w stosunku do nowych sprzętów- łakome na paliwko, szczególnie gaźnikowy varadero ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@Thenewonee: afryka to jest w ogóle jakiś śmieszny mit, który tak na prawdę nie wiadomo z czego wynika :D

ani to mocy nie ma, ani jakiś cud w terenie nie jest. ani specjalnie wytrzymałe. generalnie zwykłe V2 które w dzisiejszych czasach nazwalibyśmy turystycznym enduro z tym że współczesne jadą więcej niż 120 na trasie xD
@Thenewonee: mialem AT wiec odpowiem: codzienne utrzymanie nie jest kosztowne. Kosztuje tyle co kazdego innego. Jesli potrafisz troche zrobic sam, to juz wogole. Niektore rzeczy sa bardzo ciezkie do zdobycia - glownie elementy nadwozia. Kazdy rocznik mial inne malowanie wiec jest duzy problem z dostaniem odpowiedniej, czasami wrecz graniczy z cudem. Mozna to oczywiscie jakos probowac obejsc
@bocznica zakladam, ze jeśli chce jezdzic po bocznej drodze, czyli tak na prawde piasek zamiast asfaltu, to nke musi wydawac 15k. A KLE500 (w ogole ten silnik 500 od Kawasaki) jest strasznie niedoceniany, a swietny. To moje zdanie.
@Thenewonee jeśli zaliczasz TDM 850 do tego typu, to utrzymywanie go nie różni się znacznie od innych motocykli. Ze standardowych wymian serwisowych to najdrożej mnie wyszedł przedni układ hamulcowy (są 2 tarcze). Przez 4 sezony jeździłem (około 10kkm na sezon) i poza oponami to był największy wydatek.
@wtchr: napisal "Nie pytam o ciężki teren". W domysle rozumiemy ze poza asfaltem chodzi mu o jakies szutrowe drozki. Wiec i na asfalcie i na szutrowych drogach ta afryka wygra w kazdej konkurencji.
@bocznica: yyy a przepraszam ile tam mocy ? bo jakoś 75 kuniów chyba było. więc niczym na tle konkurencji się nie wyróżnia :)

wytrzymałością też nie specjalnie, ot jak to V z tamtych lat, jak nie chcesz dolewać oleju to kapitalka silnika.

pewnie, że poleci więcej :D ja mówię o przelotówce na załadowanym motocyklu która nie nie wykończy ciebie i silnika ;)

spoko motocykl po prostu, ale żaden cud motoryzacji więc
@amath: dobra, widze ze mamy do czynienia z "#!$%@? wiem wiec sie wypowiem".

Mocy mialy max 59 KM z tego co pamietam (starsze modele mniej, ostatnie wiecej). Po co i dlaczego mialyby sie wyrozniac na tle konkurencji? Skoro mial to byc trwaly i niewawodny motocykl podrozny a nie scigacz na tor?? A ta konkurencja wtety to byla XTZ 750, potem dlugo nic i pare innych modeli.

wytrzymałością też nie specjalnie, ot
@Jojne: o ile gaznikowe varadero to pije wiecej ode mnie, to afryka, mozna tak troche napisac, jest oszczedna :) Powiedzmy ze mozna przyjac srednią 6 l, co przy silniku 750 uznaje za dobry wynik.
@amath: dla mnie to mozesz sobie atakowac co chcesz i kogo chcesz. Nie walilem nigdy konia do afryki, sprzedalem ja z powodow o ktorych sam troche piszesz, i przesiadlem sie nowszy, ale litosci - po prostu piszesz bzdury na temat trwalosci silnika, predkosci przelotowej, jakosci wykonania.
Pytasz skad ta legenda sie wziela, no wlasnie stad, #!$%@?, ze byl to model trwaly, prosty i wytrzymaly, ktorym dalo rade pojechac absolutnie wszedzie i