Aktywne Wpisy
Zawiera treści 18+
Ta treść została oznaczona jako materiał kontrowersyjny lub dla dorosłych.
#motoryzacja Witam mam zamiar zakupić jakiegoś fajnego Suva do 50k. Mam na oku kilka modeli mitsubishi asx 1.8 di-d 2wd disel, chevrolet captiva 2013 2.2 diesel, kia sportage 2013 2.0 diesel. Dawajcie swoje propozycje i napiszcie co sądzicie o tych autach chętnie poznam waszą opinię z góry dzieki.
Zakupiłem Rometa Aspre. Pierwsza szosa / szosopodobny #rower. Opis dla zainteresowanych. Na gorąco, po krótkiej jeździe zaraz po kupnie.
Miałem crossa lazaro integral V2, 19" - kupiony w tamtym roku na próbę ale w tym sprzedałem bo chciałem szybciej, baranka, lepsze hamulce w deszczu. Lazaro był w miarę ok. Może ciut geometria skopana, teraz bym wziął 17", a mam 177 i nogę 80.
Jeżdżę po mieście, w tym trochę kostki brukowej, trasy w koło komina po 2-3h i takie do 200km w jeden dzień od rana do nocy.
Szukałem sprzętu od lutego czyli za późno :). Alu rama, widelec karbonowych, niewysilona geometria, hamulce tarczowe. Myślałem o anyroad 2, później zafiksowalem się na Gestalta 2 na Shimano ale tego drugiego nigdzie nie było. Ostatecznie doszedłem do wniosku, że zanim zainwstuje dużo kasy w rower to sprawdzę czy ten typ jest dla mnie i jak nie to znów sprzedam jak lazaro. No i chciałem już :D.
Tak stałem się posiadaczem Rometa Aspre 2018 54. Poniższe wrażenia na gorąco, zaledwie po 10km. Wcześniej nie jeździłem na szosie dłużej niż chwilę.
Pierwsze wrażenie to na plus malowanie i kształt ramy, które mi się bardzo podobają. Drugie wrażenie to, że trochę zmontowany na szybko (sklep trochę poprawiał montaż fabryczny), oszczędności da się zauważyć, ale nie jest źle, widziałem wiele gorszych sprzętów. Wizualnie jakość malowania bdb (ale jak się później okazało, to lakier jest dość miękki - linki już zdążyły go poprzecierać na główce ramy).
Geometria: w górnym chwycie jest prawie jak na crossie. Na łapach na ten moment dziwnie (jestem rozciągnięty, brzuch mi przeszkadza hehe), w dolnym chwycie dziwnie, niespotykanie, ciasno w pasie ;) (przypominam, że pierwszy raz dłużej jechałem w takiej pozycji). Mostek jest na minusie i być może coś tu pokombinuję, ale najpierw dużo więcej przejadę.
Napęd: Clarisy, obecnie dobrze działają, dobrze ustawione. Rodzaj blatów/zębatek mi odpowiadał (a przyzwyczajony jestem z lazaro). Może trochę mało miękkie czyli różnica pomiędzy sąsiadami przy przełączaniu dość odczuwalna. Zobaczymy po dłuższej jeździe no i jak będzie w Bieszczadach :).
Hamulce: pewnie muszą się dotrzeć jak to jest w samochodach czy motocyklach. Z każdym km było co raz lepiej ale w porównaniu do v-breakow, to to są na ten moment spowalniacze :).
Opony: są szerokie - 38. Jak dla mnie bardzo. Na razie trzymam się tego, że zamienię je na jakieś 30. Za to krawężniki, roboty drogowe czy bruk połykał bardzo wygodnie.
I to tyle z pierwszych wrażeń. Raczej nie ma się co nimi sugerować, bo to tylko chwilę jazdy, ale rowery te pojawiają się w sprzedaży i pewnie każde info będzie w cenie.
Piszesz, że claris dobrze działa ,tym bardziej zły jestem na swój rower, z napędem w większości na sorze, bo u mnie działa fatalnie ( ͡° ʖ̯ ͡°)
Opony Schwalbe g-one bite. Podobno jedne z najlepszych gravelowych ale jednak wolałbym węższe.
Działa na razie dobrze bo nowe, zobaczymy co będzie później :). Może poszukaj jakiegoś magika, który Ci je nareguluje? Ja kiedyś uczyłem się w szkole YouTube i teraz sam to robię.
Kilometrów!
Z hamulcami, to mnie trochę zmartwiłeś, bo jechałem także na Tribanie 540 i tam od nowości działało, to lepiej moim zdaniem. Czy założenie jakichś metalicznych klocków nie poprawi tego? Teraz są podobno żywiczne.
O czym zapomniałem napisać w pierwotnym tekście, a bardzo zwróciłem na to uwagę, to to, że Aspre jest super zwrotny vs cross od lazaro co bardzo mnie cieszy. Nie wiem czy to specyfika szosowa i jak taka geometria będzie wpływać na połykanie dużych kilometrów, ale zobaczę już niedługo.
@Resman: no ale Triban 540 ma hamulce szczękowe przecież. Metaliczne klocki niby lepiej hamują, ale nie nadają się do każdej tarczy - musisz sprawdzić czy Twoja jest do tego przeznaczona. Ja jeżdżę na żywicznych bo pracują najciszej. Trzeba
Ta twardość lakieru, to może problem tego, że szybko chcą dostarczyć sprzęty do sklepów. Być może z czasem to się jeszcze utwardzi ;)