Wpis z mikrobloga

Mój lot był opóźniony o 3h i 7 minut - #ryanair wysłał mi potwierdzenie opóźnienia w pdf z informacją że mogę ubiegać się o odszkodowanie przez firmę, gdzie miałam zakupione ubezpieczenie podróżne; tyle że nie miałam na ten dzień zakupionego. Mogę ubiegać się o odszkodowanie osobiście bez żadnych pośredników? Jak to wygląda? Widziałam też że są firmy które się tym zajmują. Lepiej wziąć firmę czy samej poświęcić chwilę? #podrozujzwykopem #lotnictwo
  • 17
  • Odpowiedz
@pozzytywka: Nie bierz żadnych pośredników. Tylko kasę stracisz. Masz pdf, masz wszystko więc chwila moment i już.
https://contactform.ryanair.com/?cr=eu261≶=en&id=78

Wypełnij to, załącz ten pdf i napisz tam, że z uwagi na EU261 należy ci się i chcesz 250 euro odszkodowania nie w formie bonów itp. itd. tylko w formie przelewu na konto. Ez money.
  • Odpowiedz
  • 1
@epll dzięki za rzeczową odpowiedź - z tego co widzę mogę wnioskować o 400 euro bo powyżej 1500 km (3400). wewnętrznie czuje się trochę jak cebula ale z drugiej strony skoro takie jest prawo to dlaczego nie skorzystać
  • Odpowiedz
@pozzytywka: linie lotnicze muszą Ci wypłacić, chyba że opóźnienie nie jest z ich winy (np. pogoda). nie bujałem się nigdy z tanimi liniami, ale w Locie jak trafiłem na overbooking to od ręki na lotnisku dostałem gotówkę
  • Odpowiedz
  • 0
@Nie_umre_za_ciebie nie, strajk byl sporo czasu wczesniej (ok. 2 tyg wczesniej). jak zagladalam tego dnia na strone ryanaira nie informowali nic na ten temat. rowniez prasa milczala (zrobilam szybki research). no ale pewnie i tak cos wymysla
  • Odpowiedz
@pozzytywka: Prawo dotyczy Cie takie samo czyli to EU261. Po prostu w Polsce w razie odmowy wysyła się dokumentacje do urzędu lotnictwa i oni dalej się tym zajmują.
Ale skoro nawet oni Ci wysłali dokumentacje opóźnienia to raczej żadnego problemu nie będziesz mieć :D
  • Odpowiedz
@epll: kurcze, mijają 2 miesiące a Ryanair dalej mi nie odpowiedział na reklamację (Lufthansa za to po tygodniu nawet do mnie zadzwoniła żeby odrzucić mój wniosek). Wiesz może ile czasu jest na odpowiedź w sprawie EU261? Czy nie czekać i odwoływać się gdzieś wyżej?

A tak w ogóle to myślisz że jest jakaś opcja żeby odwołać się też w sprawie Lufthansy? Tak wytłumaczyli opóźnienie "Poor weather conditions caused the delay of
  • Odpowiedz
@pozzytywka: Spróbuj może jeszcze raz. Niestety nie mam pojęcia jak to wygląda w innych krajach. W Polsce po prostu piszesz do ULC. Może spróbuj np. wysłać im jeszcze raz ale teraz w innej wersji językowej? Np. po Polsku jak słałaś po Angielsku.

Co do drugiego to jeśli dobrze rozumiem leciałaś z Frankfurtu gdzieś a oni tłumaczą się, że opóźnienie powstało na locie z Linz do Frankfurtu? Dla mnie to wręcz żart
  • Odpowiedz