Aktywne Wpisy
WielkiNos +627
Nie uwierzycie co się stało. Barbara Butch, która wystąpiła w roli Jezusa w przedstawieniu kpiącym z katolików podczas ceremonii otwarcia igrzysk płacze, że stała się ofiarą wyśmiewania i przykrych komentarzy. No niesamowite. Powinna się cieszyć, że dostaje tylko niepochlebne komentarze na insta, bo gdyby chodziło o wyśmiewanie islamu już by nie miała głowy albo była poparzona na całym ciele od podpalenia żywcem.
#paryz2024 #bekazlewactwa #bekazgrubasow
#paryz2024 #bekazlewactwa #bekazgrubasow
mirko_anonim +6
✨️ Obserwuj #mirkoanonim
Czy szkoła rodzenia jest konieczna przed urodzeniem pierwszego dziecka? Wszystkie znajome mi mówią, że muszę iść, ale ja nie jestem przekonana, a mój mąż jest jeszcze bardziej dosadny, bo uważa, że to ściema i jeszcze niedawno nikt nie chodził, a dzieci się rodziły
Nauczę się tam czegoś przydatnego? Będę musiała iść sama jeśli już, bo mąż kategorycznie powiedział, że nie pójdzie, a ja też nie chciałabym być jedyną samotną w szkole rodzenia. Proszę o rady
#dzieci #zwiazki #szkolarodzenia #szkolyrodzenia #pytanie
─
Czy szkoła rodzenia jest konieczna przed urodzeniem pierwszego dziecka? Wszystkie znajome mi mówią, że muszę iść, ale ja nie jestem przekonana, a mój mąż jest jeszcze bardziej dosadny, bo uważa, że to ściema i jeszcze niedawno nikt nie chodził, a dzieci się rodziły
Nauczę się tam czegoś przydatnego? Będę musiała iść sama jeśli już, bo mąż kategorycznie powiedział, że nie pójdzie, a ja też nie chciałabym być jedyną samotną w szkole rodzenia. Proszę o rady
#dzieci #zwiazki #szkolarodzenia #szkolyrodzenia #pytanie
─
Dla koordynatora obsługi naziemnej jest to chyba najprzyjemniejsza czynność związana z obsługą danego rejsu (no chyba że akurat leje jak z cebra). Co ciekawe, na angielskich lotniskach za kontakt z załogą i koordynacje całego procesu wypychania odpowiedzialny jest Ramp Agent - czyli osoba zaangażowana w obsługę bagażową. Różnica pewnie bierze się stąd, że każdy pracownik tzw. rampy w UK mówi po angielsku a nie każdy bagażowy w Polsce mówi po angielsku. Wiem - odkrywcze ( ͡° ͜ʖ ͡°).
Po zamknięciu drzwi i odsunięciu schodów jedną z ważniejszych czynności jest tzw. "walk around" - czyli inspekcja samolotu pod kontem możliwych uszkodzeń czy wycieków. Podczas obchodu koordynator odpowiedzialny jest za sprawdzenie zabezpieczeń wewnątrz luku bagażowego i jego zamknięcie. W międzyczasie operator ciągnika lub wspomniany koordynator montuje szpilkę blokującą sterowanie przednią golenią (np. Airbus czy Boeing) lub też konsultuje rozłączenie sterowania z załogą w kokpicie (CR900 lub rozłączenie przełącznikiem E90, E95). W zależności od rodzaju ciągnika zasadniczo wyróżnia się dwa rodzaje - dyszlowe i bezdyszlowe tzw. "liftery". Na zdjęciu poniżej nasz Douglas podczas wypychania Boeinga 767 w wersji 300 - maksymalna masa startowa to 186 880 kg - i z taką masą wspomniany Douglas całkiem nieźle sobie radzi!
Po obejściu samolotu, zamknięciu wszystkich bagażników i zamontowaniu szpilki koordynator poprzez tzw. Headset raportuje załodze gotowość do wypchnięcia ze stanowiska postojowego. Po uzyskaniu zgody z wieży, pilot melduje o możliwości rozpoczęcia procesu wypychania i uruchamiania. Od tego momentu koordynator/ramp agent jest dodatkową parą oczu i uszu dla załogi. Upewniając się o braku przeszkód, osób czy pojazdów w strefie bezpośredniego niebezpieczeństwa - to właśnie "gościu na słuchawkach" udziela załodze zgody na uruchomienie silników. Po wypchnięciu na drogę kołowania i komendzie "Parking brake set" następuje rozłączenie samolotu i ciągnika. Koordynator wyciąga szpilkę i na umówionej stronie pokazuje ją załodze wraz z symboliczną okejką, która oznacza gotowość do odkołowania.
Poniżej przykładowa konwersacja koordynatora obsługi naziemnej z załogą - oglądajcie od 1:22
Push Back
#samoloty #lotnictwo #pracbaza #ciekawostki
©zdjęcie Marcin Wierzbicki EPKT Spotters
PS. inspekcja samolotu pod kontem(╥﹏╥)
@Freddy-Krueger: z tego co pamiętam ciągnik może popchać dziecięciokrotność swojej masy, ważna jest adhezja. Jak jest płyta mokra/śliska przy niektórych słoniach może być cinszko :)
@Stelmi00: Wstyd, smutek, niedowierzanie (╯︵╰,)
TBL: https://galerie.autorevue.cz/data/582/IMG_6722.jpg
Towbar: http://www.goldhofer.de/fileadmin/bilder/galerie/TOWBAR_Galerie_396_02.jpg
Jutro mogę zapytać o zarobki, ale na szopenie niechętnie rozmawiają o swoich wynagrodzeniach.
@Stelmi00: Mogłaby być jeszcze zasada gąsiennic z gumowymi nakładkami. Przeniesienie napędu to i tak pewnie spalinowy generator i silnik elektryczny?
https://textrongse.txtsv.com/category