Aktywne Wpisy
sergio91 +15
Czy dużą patologia będzie jak zacznę spotykać się z laską o 10 lat młodszą? Ja mam 33 lata, ona 23. Bardzo dobrze się dogadujemy, bo ona jest ogarnięta, ale dalej, to jest 10 lat różnicy. Jestem ciekaw opinii z zewnątrz, dlatego pytam
#zwiazki
#zwiazki
cmhqwidget +14
Odwrotna Familiada Sezon 2 cz. 6
REKLAMA
Polecam Wam fajny kanał o UFO i tematach pokrewnych Piotra Cielebiasia z ekipy Radia Paranormalium. Podejście do tematu jest inne niż to co znajdziecie na pozostałych kanałach tego typu (nie ma żółtych napisów hehe). Zobaczcie jeżeli interesujecie się tematem, zostawcie suba, Piotr tworzy świetny content i chciałbym mu pomóc.
https://www.youtube.com/watch?v=vbS4UzO7piI - wczorajszy materiał
PO REKLAMIE
Zasady: Masz odpowiedzi, zgadnij jakie jest pytanie. Odpowiedzi, które zawierają
REKLAMA
Polecam Wam fajny kanał o UFO i tematach pokrewnych Piotra Cielebiasia z ekipy Radia Paranormalium. Podejście do tematu jest inne niż to co znajdziecie na pozostałych kanałach tego typu (nie ma żółtych napisów hehe). Zobaczcie jeżeli interesujecie się tematem, zostawcie suba, Piotr tworzy świetny content i chciałbym mu pomóc.
https://www.youtube.com/watch?v=vbS4UzO7piI - wczorajszy materiał
PO REKLAMIE
Zasady: Masz odpowiedzi, zgadnij jakie jest pytanie. Odpowiedzi, które zawierają
Dla koordynatora obsługi naziemnej jest to chyba najprzyjemniejsza czynność związana z obsługą danego rejsu (no chyba że akurat leje jak z cebra). Co ciekawe, na angielskich lotniskach za kontakt z załogą i koordynacje całego procesu wypychania odpowiedzialny jest Ramp Agent - czyli osoba zaangażowana w obsługę bagażową. Różnica pewnie bierze się stąd, że każdy pracownik tzw. rampy w UK mówi po angielsku a nie każdy bagażowy w Polsce mówi po angielsku. Wiem - odkrywcze ( ͡° ͜ʖ ͡°).
Po zamknięciu drzwi i odsunięciu schodów jedną z ważniejszych czynności jest tzw. "walk around" - czyli inspekcja samolotu pod kontem możliwych uszkodzeń czy wycieków. Podczas obchodu koordynator odpowiedzialny jest za sprawdzenie zabezpieczeń wewnątrz luku bagażowego i jego zamknięcie. W międzyczasie operator ciągnika lub wspomniany koordynator montuje szpilkę blokującą sterowanie przednią golenią (np. Airbus czy Boeing) lub też konsultuje rozłączenie sterowania z załogą w kokpicie (CR900 lub rozłączenie przełącznikiem E90, E95). W zależności od rodzaju ciągnika zasadniczo wyróżnia się dwa rodzaje - dyszlowe i bezdyszlowe tzw. "liftery". Na zdjęciu poniżej nasz Douglas podczas wypychania Boeinga 767 w wersji 300 - maksymalna masa startowa to 186 880 kg - i z taką masą wspomniany Douglas całkiem nieźle sobie radzi!
Po obejściu samolotu, zamknięciu wszystkich bagażników i zamontowaniu szpilki koordynator poprzez tzw. Headset raportuje załodze gotowość do wypchnięcia ze stanowiska postojowego. Po uzyskaniu zgody z wieży, pilot melduje o możliwości rozpoczęcia procesu wypychania i uruchamiania. Od tego momentu koordynator/ramp agent jest dodatkową parą oczu i uszu dla załogi. Upewniając się o braku przeszkód, osób czy pojazdów w strefie bezpośredniego niebezpieczeństwa - to właśnie "gościu na słuchawkach" udziela załodze zgody na uruchomienie silników. Po wypchnięciu na drogę kołowania i komendzie "Parking brake set" następuje rozłączenie samolotu i ciągnika. Koordynator wyciąga szpilkę i na umówionej stronie pokazuje ją załodze wraz z symboliczną okejką, która oznacza gotowość do odkołowania.
Poniżej przykładowa konwersacja koordynatora obsługi naziemnej z załogą - oglądajcie od 1:22
Push Back
#samoloty #lotnictwo #pracbaza #ciekawostki
©zdjęcie Marcin Wierzbicki EPKT Spotters
PS. inspekcja samolotu pod kontem(╥﹏╥)
@Freddy-Krueger: z tego co pamiętam ciągnik może popchać dziecięciokrotność swojej masy, ważna jest adhezja. Jak jest płyta mokra/śliska przy niektórych słoniach może być cinszko :)
@Stelmi00: Wstyd, smutek, niedowierzanie (╯︵╰,)
TBL: https://galerie.autorevue.cz/data/582/IMG_6722.jpg
Towbar: http://www.goldhofer.de/fileadmin/bilder/galerie/TOWBAR_Galerie_396_02.jpg
Jutro mogę zapytać o zarobki, ale na szopenie niechętnie rozmawiają o swoich wynagrodzeniach.
@Stelmi00: Mogłaby być jeszcze zasada gąsiennic z gumowymi nakładkami. Przeniesienie napędu to i tak pewnie spalinowy generator i silnik elektryczny?
https://textrongse.txtsv.com/category