Wpis z mikrobloga

Czy na autostradach z 3(lub więcej) pasami powinny być wyższe ograniczenia prędkości?

  • Tak 24.0% (18)
  • Nie 54.7% (41)
  • Nie powinno być ograniczeń wcale 21.3% (16)

Oddanych głosów: 75

  • 22
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@Amerykaamerykapolandgud:
Pytanie trochę na wyrost, bo nie mamy chyba ani jednej autostrady z 3+ pasami. Nie liczę rozjazdów (bo tam prędkość i tak powinna być ograniczona) oraz kawałków ekspesówek stanowiących obwodnice.

Poza tym w Polsce i tak limit prędkości na autostradzie jest najwyższy w Europie. Wyjątek to część dróg w Niemczech, gdzie limitów nie ma wcale.
  • Odpowiedz
Więc jaki sens ma w ogóle karanie tych kierowców? Ewentualnie możnaby nie tyle legalizować, co poprostu nie karać tych kierowców gdy szybko jadą w bezpiecznych warunkach.
  • Odpowiedz
@janekplaskacz: po pierwsze OP pyta o autostrady z 3 lub więcej pasów, a więc z definicji o bezpiecznie warunki, po drugie jaka jest różnica czy świr jedzie 180kmh czy 220? Rozumiem 70 (w przypadku ograniczenia do 50) a właśnie 120 ale tutaj to brzmi jak uderzanie w tych co ograniczeń przestrzegają ;)
  • Odpowiedz
@Amerykaamerykapolandgud: przy prędkości np. 180 km/h zmniejsza się przepustowość drogi (a tego kierowcy przecież nie chcą), wydłuża się droga hamowania, a więc i konieczna, bezpieczna odległość między samochodami. Zwiększą 1,65 raza energia kinetyczna energia uderzenia, co oznacza większe straty w ludziach i infrastrukturze w razie wypadku. Przy uderzeniu dochodzi do dużych przeciążeń, co jest częsta przyczyną śmierci w wyniku przerwania rdzenia kręgowego - wyższa prędkość to większe przyspieszenie hamowania. Wyższa
  • Odpowiedz