Wpis z mikrobloga

Siemka, jestem trochę zielony w temacie silników krokowych, dlatego potrzebuję waszej pomocy w doborze takiego o parametrach ok. 5Nm przy ok. 120RPM - mam tu dość spory margines. Przy niektórych silnikach widziałem parametry np. 4Nm i przy odpowiednim sterowniku aż do 900RPM. Wydaje mi się, że przy tak dużej prędkości moment spada - jeśli tak to jak bardzo- ale wolę się upewnić. Chciałbym zmieścić się w budżecie do ok. 400zł razem ze sterownikiem o ile to realne.
#silnikelelektryczny #inzynieria #inzynier #mechanika #automatyka #mechatronika
  • 17
  • Odpowiedz
@Hefajstos_Kowalski: W stepperach moment trzymający to najwyższy w całej charakterystyce, później wraz z rozpędzaniem silnika, moment spada. Ale to 120RPM to żadne rozpędzanie, więc tym bym się nie przejmował. Do jakiej aplikacji szukasz napędu?
  • Odpowiedz
@Witty Realizujemy na uczelni projekt dla teatru. Podczas spektaklu jeśli aktor znajdzie się w odpowiedniej strefie drzewo będzie się podnosić/opadać. Całość będzie sterowana z arduino. W załączniku zamieszczam ci schemat jak konstrukcja mniej więcej będzie wyglądała. Drzewo będziemy podnosić do ok. 80*, tak żeby później dało się je ściągnąć w dół. Na początku chciałem użyć silnika DC z przekładnią, ale nie mogłem znaleźć informacji o momencie trzymającym, więc nie wiem czy drzewo
Hefajstos_Kowalski - @Witty Realizujemy na uczelni projekt dla teatru. Podczas spekta...

źródło: comment_eC1kp3nRteL1DozHGqakZ5QV3aaAmyBw.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
@Hefajstos_Kowalski: co do łączenia stepa, to w dużym uproszczeniu: połączenie szeregowe to wyższy moment trzymający, który szybko spada wraz z rozpędzaniem, połączenie równoległe to niższy moment trzymający, ale spadający "powoli" wraz z rozpędzaniem.

Co do Twojego projektu - tu jest typowa aplikacja pod zestaw silnik DC z przekładnią od wycieraczek samochodowych ( ͡° ͜ʖ ͡°) Nie musisz sterować pozycją, tylko prostą sekwencją typu ruch do przodu/do tyłu
  • Odpowiedz