Wpis z mikrobloga

@nama: to ja wiem, że to permetryna. U mnie Mugga nie działa, mam 50% i kleszcza przyniosłem. Z tego co czytam i oglądam na yt to ta zwykła permetryna jest o wiele bardziej skuteczna. Tylko nie jestem pewien co do aplikacji.
  • Odpowiedz
@Rzeznik124: powiem tak, nie ma nic super skutecznego na kleszcze ;) jak dużo chodzisz po lesie/ląkach/krzakach to i tak prędzej czy później coś przytaszczysz. Osoba z leśnego świata here.

No i mam trzy psy na których rokrocznie stosuję wszelkie dostępne na rynku insektycydy. Grunt to stosować preparaty, można się pobawić w olejki o zapachu odstraszającym a po powrocie do domu - wielkie oględziny. To ostatnie jest najbardziej skuteczne.
  • Odpowiedz
@nama: Nie jestem zielony w temacie, bo również często chodzę po lesie i zdaje sobie sprawę, że nie ma środka w 100% skutecznego. Znalazłem jeszcze urządzenie ultradźwiękowe Tickless ale śmierdzi mi to mocno. Może ktoś z #bushcraft coś wie?
  • Odpowiedz
@nama: Wybacz, ale bzdura. Na kleszcze jest coś super skutecznego - właśnie permetryna.
Mugga i inne środki z ikarydyną czy DEET nie są owadobójcze.

@Rzeznik124: Używałem Afaniseptu cały zeszły sezon, podobnie jak kumple z ekipy. Zaszalałem i zrobiłem zawiesinę 1%. Mniej więcej co miesiąc na balkonie psikałem z wierzchu ciuchy, które noszę po lesie. Kleszczy zero - zarówno u mnie, jak i u kumpli z ekipy.
  • Odpowiedz
@Rzeznik124: A co do Tickless - widziałem raport z "badań" przygotowany dla producenta - pełen niekompetencji i bez żadnych wiarygodnych danych. Złamanego grosza bym nie postawił na faktyczną skuteczność, a już na pewno nie będę takiemu czemuś zawierzał swojego braku boreliozy, zapalenia opon mózgowych i innych #!$%@? przenoszonych przez kleszcze
  • Odpowiedz