Wpis z mikrobloga

Cześć Mirki, jako że wątek na temat opon motocyklowych cieszył się dużą popularnością, postanowiliśmy postawić teraz na temat akumulatorów. Ciepłe dni się zbliżają, pewnie niektórzy nie odpalą motocykla za pierwszym ( ͡° ͜ʖ ͡°) Jeśli zatem macie pytania na temat doboru akumulatora, chcecie rozprawić się z mitami, nie wiecie czy wybrać kwasowo-ołowiowy czy żelowy lub macie inne wątpliwości... Pytajcie ( ͡º ͜ʖ͡º)


#motocykle #motocykleboners #motomirko
IMInter_Motors - Cześć Mirki, jako że wątek na temat opon motocyklowych cieszył się d...

źródło: comment_7YnYWgn4a9OzhISD38crxHyYDY4j6uke.jpg

Pobierz
  • 14
  • Odpowiedz
@I_M_Inter_Motors:
1. Czy tańsze akumulatory bardziej zużywają alternator, ponieważ szybciej ulegają rozładowywaniu i motocykl częściej je ładuje.
2. Czy jeżeli mam zmęczony alternator (nie daje już takiego napięcia jak powinien ale ładuje) i stary akumulator, który bez problemu odpala. To czy warto wymienić akumulator aby alternator wytrzymał jak najdłużej.
  • Odpowiedz
@rama88: z takimi pytaniami to proponuję książkę z fizyki dla gimnazjum otworzyć i znajdziesz tam wszystko( ͡° ͜ʖ ͡°)
fraza-klucz: bilans prądowy
  • Odpowiedz
@Gixaar: Jak kupowałem moto, to mechanik miernikiem sprawdzał napięcie ładowania i już nie pamiętam ile wynosiło, ale w granicach 13V. Stwierdził, że alternator jest na umarciu i nie wiadomo ile jeszcze wytrzyma. Nie pomagało nawet podniesienie obrotów silnika na chwilę do 7 tys. Podczas pomiaru akumulator był na tyle rozładowany, że nie miał siły odpalić moto. Pomogło podładowanie go przez 5 min, więc nie był rozładowany do śmiertelnego napięcia.

Pacjent do
  • Odpowiedz
@rama88: Masz dwa elementy - altek który produkuje prąd przemienny kilkadziesiąt V na kilku fazach, diody oraz regulator napięcia który daje napięcie na aku w zakresie od 13,7 do 14,4 Volt w zależności od obrotów.
Aku albo trzyma pojemność dobrze albo słabiej ale na zasilanie po stronie altek+regler to nie wpływa.
Większość reglerów zniesie nawet deficyt prądu.
Jak z reglera masz góra 13 to faktycznie słabo jest z altkiem ale zmiana
  • Odpowiedz
@rama88: Odnośnie pytania pierwszego. Nie jest to prawda. Alternator pracuje, po uruchomieniu silnika i cały czas ładuje akumulator. Prościej mówiąc „motocykl się ładuje” zawsze kiedy jest uruchomiony silnik. Chyba, że alternator jest niesprawny, a to już usterka, którą należy niezwłocznie usunąć. Sprawny alternator po uruchomieniu silnika powinien dawać napięcie 14.4V.
Odnośnie pytania drugiego - zasadnicza kwestia. To sprawny alternator ma dbać o akumulator, a nie odwrotnie. Jeżeli nie ładuje tak, jak
  • Odpowiedz
@mroz3: Do Intrudera możesz sprawdzić następujące akumulatory:
YTX7L-BS VARTA FUN (parametry: AGM/Bezobsługowy/Rozruchowy 12V 6Ah 100A P+ 114x71x131),
YTX7L-BS EXIDE (parametry: AGM/Bezobsługowy/Rozruchowy 12V 6Ah 100A P+ 113x70x130, suchoładowany)
ewentualnie tańsze rozwiązanie: YTX7L-BS 4RIDE (parametry: AGM/Bezobsługowy/Rozruchowy 12V 6Ah 90A P+ 114x71x131).
  • Odpowiedz
@NaMoment: W pozycji lezącej można montować akumulatory żelowe. Nie mylić z akumulatorami bezobsługowymi kwasowymi lub AGM. Nie każdy akumulator bezobsługowy jest żelowy, ale za to każdy żelowy jest bezobsługowy ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz