Wpis z mikrobloga

Zdjęcie klisza środek lutego #hamakboners #bushcraft #survival

Kupiłem sobie tego swagmana helikonowego i powiem że w sumie fajna opcja. Nie mam doświadczenia w innych podpinkach bo to pierwsza z którą miałem styczność ale wydaje się spoko.
Jeśli traktujemy podpinkę nie jako warstwę która ma nas ogrzać a tylko jako warstwę chroniąca przed wiatrem/ uciekaniem temperatury z tyłka itp to się sprawdza.
Jakiś dzień w lutym powiesiłem hamak na nockę w jakiś zimniejszy tydzień (w nocy koło -15 z tego co pamiętam) tarp jest powieszony tak żeby chronił tylko przed jakimiś opadami ale nie przed wiatrem bo chciałem przetestować jak poradzi sobie w takich warunkach. Do hamaka wrzuciłem tylko cieniutki śpiworek jakiś ultra pakowny i na kozaka w bieliżnie z dekatlonu i skarpetkach trekingowych za 10.99 za 2 pary wpakowałem się po lekkiej rozgrzewce do śpiworka. Pozapinałem się jak tylko mogę i przez jakąś godzine czułem komfort. Po założeniu rękawiczek za 10.99 za parę i czapki z H&M nawet udało mi się zasnąć ale jak się koło 5 obudziłem kurła jak mnie koście bolały xd zapomniałem zamknąć ten kapturek i zimne powietrze mi się wbijało od spodu i mroziło doopsko. Chwila rozgrzewki, pozbycie się płynów pęcherza rozpalenie ogniska i wpakowania się spowrotem we wszystkim co miałem ze sobą i było jak w domu.
Bardzo dużym plusem jest to że można zapiąć na zamek co podnosi temperaturę milion ale za to jest cholernie mało miejsca a przy takich temperaturach lepiej się śpi ze zgiętymi nogami co było dość ciężkie do ogarnięcia z czołówką na głowie za pierwszym podejściem (bo albo mi się czapka podwijała jakoś a jak poprawiłem to coś się rozpięło itp.)
Duży minus jakość wykonania po miesiącu noszenia jako kurtka siadł mi zamek w kieszeni podczas pakowania, odrywają się różne elementy z plastiku dlatego jeśli ktoś używa tego jako podpinki pod ponczo polecam zabezpieczyć te plastiki które się wkłada przez oczka.