Wpis z mikrobloga

@przemyslaw-maczka: tylko to nie jest matematyka, to zabawowa żonglerka obrazkami z elementami matematyki.

Wiem, co masz na myśli, tak samo, jak liczba "6" nie jest żadną odwrotnością "9" i tak samo, jak zapisana po rzymsku, zmienna "w" niema nic wspólnego z iloczynem zmiennych v "vv", liczba "IV" nie jest sumą I i V i tak, jak z mnogością innych symboli - to są symbole, za którymi nie zawsze wiadomo co się
@przemyslaw-maczka: tak serio, to jest dyskusja o nic. I ty, i ja zgadzamy się, że w poważnej matematyce pewne rzeczy są niedopuszczalne. I jeżeli to zadanie potraktować jako poważną matematykę, to nie ma ono rozwiązania. Różnica między nami jest taka, że ja próbuję je troszkę zluzować, potraktować jako zabawę nie matematyczną, ale na pograniczu matematyki, Ty - cały czas twardo obstajesz przy regułach.

W ten sposób dotarliśmy może nie na szczyt
Pobierz haes82 - @przemyslaw-maczka: tak serio, to jest dyskusja o nic. I ty, i ja zgadzamy s...
źródło: comment_x1ZT5ERi8dMWDrzP7LkiHKjAry43FCto.jpg
@przemyslaw-maczka

@haes82: Znakami mamy to tak:

rybka to będzie X

palma Y

dwa wiosła Z

a jedno wiosło A


X + X + X = 30

X + Y + Y = 20

Y + Z + Z = 9

Y + A * X = ?

Oblicz mi to bez patrzenia na obrazek:)


właśnie z tego powodu nie obliczamy tych gównianych zadań. Bardziej bekowe i tak są zadania gdzie masz
@haes82: 15. Trzecia (I właściwie jedyna pułapka jeśli ktoś zna matematykę na poziomie gimnazjum) to to, że w przedostatnim działaniu, na obrazku są 2 wiosła (5+2+2=9) a w ostatnim, obrazek wiosła jest tylko jeden, więc połowa tego, co w działaniu wyżej (5+1x10=15)