Wpis z mikrobloga

Witam was #mikrokoksy. Konto mam od niedawna, ale czytam was od jakiegoś czasu.

Korzystałem z kalkulatora BMI w aplikacji Dieter, od jednego z wykopowiczów i wyszło, że jestem na granicy normalnej wagi/nadwagi.

Postanowiłem coś z tym zrobić.
Osobiście nie znam się w ogóle na żywności, a chciałbym się w tym temacie zakręcić, aby w wieku 40 lat nie dostać jakiegoś zatoru.

Mam psa i co weekend robimy długie spacery, ale są one raczej rekreacyjne. Myślałem, żeby dołożyć do nich jakiś bieg i stopniowo gubić masę tłuszczową i poprawiać kondycję, ale zamiast co tygodniowych będę chodził codziennie.

Później rozpocznę jakieś ćwiczenia + siłownia jak znajdę jakąś w okolicy.

Kwestia diety. Jako że pracę mam siedzącą, a wieczorem lubiłem sobie odpalić netflixa i do tego jakieś chipsy, cola, pizza, co tylko było pod ręką i tak aż do momentu pójścia do łóżka.
Poza BMI co rano czuję się niewyspany, źle sypiam, budzę się, przewracam z boku na bok.

Na pewno z diety wyrzucam fastfoody i wszelkie chipsy i inne tłuste przekąski. Wchodzi kurczak, ryż, kasza, warzywa.
Odpada wszystko co ma laktozę, bo męczy mnie już od pierwszego łyka mleka (nietolerancja stwierdzona).

Co mogę jeszcze zmienić w diecie i zachowaniu? Co pozwoli mi zrzucić wagę i utrzymać kondycję?
  • 6
@ObywatelSwiata: Często zmieniaj jadłospis, żeby się nie znudziło (a zwykły kurczak i ryż zrobią to szybko). Jak wywalisz chipsy, cole i pizze to już dużo, za głowę się można złapać ile same takie zapychacze mają kalorii ;) Jak nie masz siłowni to możesz się też trochę kalisteniką i drążkiem pobawić. Spacery są okej, jak chcesz biegać, to rób to co kilka dni i nie przesadzaj - a na pewno nie na
@przemeklif: Mają mają. Mam ten cholerny odruch sięgania po coś do jedzenia wieczorem, co prawda zastąpiłem chipsy, ale bagietką czosnkową i zastanawiam się czy nie na jedno wychodzi - ale zjadłem tylko pół.