Wpis z mikrobloga

#wroclaw #mpk #tramwajnajagodno

Tak tak ten ostatni tag to nie pomylka ( )
Aczkolwiek mam lekki dysonans poznawczy, wiec tu oczekuje od was mireczki pomocy.
Mianowicie, dzis gazetawyborcze (niestety za paywallem u mnie), oglasza wyburzenie wiaduktu na bardzkiej/buforowej, przy okazji wieszczac nowe rondo oraz (uwaga) miejsce na torowisko. Hurr durr tramwaj na jagodno tak bardzo realny.

Zburzą wiadukt. Będzie miejsce na rondo, szerszą jezdnię i nowe torowisko

http://wroclaw.wyborcza.pl/wroclaw/7,35771,23025886,zburza-wiadukt-bedzie-miejsce-na-rondo-szersza-jezdnie-i-nowe.html

Wiec juz lecialem po przepustke z pracy, zeby byc przed 10 u developera bo mieszkac na jagodnie z tramwajem, to jak wygrac w lotto.
Aczkolwiek zadny zweryfikowania tych informacji wpadlem na gazetewroclawska i moim oczom ukazal sie artykul, zatytulowany:

Duże zmiany w komunikacji na osiedlach. Co nas czeka przez cztery lata?

http://www.gazetawroclawska.pl/komunikacja/mpk/a/duze-zmiany-w-komunikacji-na-osiedlach-co-nas-czeka-przez-cztery-lata,12933785/

No i cholera nic o tym tramwaju nie napisali.

Doradzcie mirki brac te przepustke i pedzic do deva, czy jednak brac psie pole? ( )
  • 14
  • Odpowiedz
@PurpleHaze: mylisz budowę sieci tramwajowej z budową miejsca na tramwaj.
Budowa tego ronda się faktycznie zaczyna, teoretyczne miejsce na tramwaj też faktycznie będzie, ale tramwaju nie będzie. i to pewnie przez kolejną dekadę. Plus to miejsce na tramwaj też nie zostaje zagospodarowane nakorzystniej i otem dośc trudno będzie tamtędy ten tramwaj poprowadzić
  • Odpowiedz
@rybak_fischermann: na Sołtysowice przydałoby się cokolwiek - Redycka i Sołtysowicka są coraz mniej drożne, na Wojaczka wciąż przybywa bloków, Archicom buduje Młodnik, na starej pętli powstaje blok - za 2/3 lata nie będzie się jak stamtąd wydostać dodając do tego ruch który generuje obwodnica śródmiejska, a do pociągu jest za daleko.
  • Odpowiedz
@krave: powiedz to miejskim planistom, miała być szybka kolej miejska, jest aglomeracyjna na papierze. Powstają nowe osiedla, obwodnice, a ruch i tak odbywa się w mieście dalej tymi samymi drogami (nie licząc śródmiejskiej). KM jest tylko dla studentów i emerytów, bo nawet, jak masz blisko przystanek, to wybierzesz transport publiczny, jeśli dojedziesz szybciej, niż autem i bez przesiadek. To oczywiście tylko do pierwszego większego wypadku, korku, rozwalonej zwrotnicy itp. Patrząc na
  • Odpowiedz
@krave: może coś robią, ale co po najlepszych planach, skoro się odbijają od ściany - nie ma kasy, remontujemy torowiska i kupimy trochę Moderusów. Kiedy wydawało się, że coś się ruszy po Euro 2012, to szybko zostało to zweryfikowane. Zamiast rozwijać MPK, trasy dostają zewnętrzne firmy, więc tylko czekać, aż Michalczewski kupi Twisty i wynajmie torowiska ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
@rybak_fischermann: mnie osobiście i tak najbardziej boli niewykorzystanie torowisk kolejowych i tych kilkudziesięciu stacji we Wrocławiu i w promieniu 30km.
Chociaż jest coraz lepiej - szynobusy do Jelcza, Oleśnicy i Trzebnicy, linia na Wojnów i PP.
  • Odpowiedz
@krave: jeśli z artykułu z Gazety wrocławskiej wynika, że przedłużenie trasy autobusu o jeden przeystanek bedzię trwało ponad rok czasu, to średnio sobie wyobrażam dotrzymanie terminów z tramwajem na Nowy Dwór.
Pociągi powinny przyciągać ludzi z okolicznych miejscowości do Wrocławia i zapewniać szybki, prosty i bezpieczny dojazd, zamiast dodawać świateł na wjazdach do miasta.
Szynobusy to nie był strzał w 10, to od lat niezaspokojone zapotrzebowanie na kolej w naszym rejonie.
  • Odpowiedz
@rybak_fischermann: linię wojnowską też powinni przedłużyć co najmniej do Nadolic - jestem pewna, że odciążyłoby to w dużym stopniu Wojnów i Swojczyce. Jeszcze pod koniec lat 90-tych jeździł tam pociąg, ale jeden w kierunku Wrocławia ok. 11 rano i powrotny o 18.30 jeździł pusty, więc zlikwidowali zamiast zmienić godziny odjazdu i wielkość składu ¯\_(ツ)_/¯
Kiedyś na studia robiłam analizę węzła kolejowego we Wrocławiu, domknięcie ringu nawet nie byłoby takie palące. Można
  • Odpowiedz