Ale bym zagrał w takiego porządnego remake'a gothica 1... Wiem że to co teraz napiszę (a rozpiszę się dość mocno) to tylko wizja jednego z tysięcy fanów gdzie każdy ma inną opinię jak to mogłoby wyglądać, ale jestem ciekaw co wy napiszecie. Zacznę od rzeczy najbardziej oczywistej we wszelkiego rodzaju rimejkach czyli od grafiki. Cała ona począwszy od silnika (PB mogłaby wykorzystać jakiś silnik na licencji) po modele i tekstury powinna być zrobiona od nowa i tylko wzorowana na oryginale. Świat mógłby być trochę przebudowany (jeśli byłoby to konieczne) i można by dodać kilka lokacji jak np. opuszczona kopalnia przy placu wymian. Całkowita przebudowa systemu walki i rozwoju postaci jest moim zdaniem konieczna i tutaj remake nie powinien w ogóle bazować na oryginale. Ogólnie w tym aspekcie gra powinna przypominać typowe RPGi jak Wiedźmin 3 czy Skyrim, za wyjątkiem typowej dla gothica nauki u nauczycieli. Muzyka mogła by pozostać niezmieniona, jest bardzo klimatyczna i nie zestarzała się, ale można by ją trochę rozszerzyć i dodać nowe utwory, ewentualnymi zmianami powinien się zająć niezastąpiony Kai Rosenkranz. Fabuła w grze powinna raczej pozostać taka jaka jest, można by ja tylko trochę ulepszyć. No i dodanie/zmodyfikowanie niektórych questów, postaci, przedmiotów, potworów a żeby dopasować się do dzisiejszych standardów. Ogólnie chodzi mi o to aby ten remake był grą spełniającą wszystkie dzisiejsze standardy graficzne i gameplayowe, a jako że nie byłby tak obszerny (jak np. wspomniany wcześniej wiedźmin) to jego produkcja przez niezbyt duże studio jakim jest Piranha Bytes była by możliwa. Oczywiście to wszystko to tylko moje marzenia, możliwe że PB nigdy nie wróci go serii Gothic bo cokolwiek by nie zrobiła to część fanów i tak powie że to gówno, ale myślę że jeśli to co napisałem stało by się prawdą to gra osiągnęła by jakiś sukces. Co wy sądzicie? #gothic #gry #pcmasterrace
@Kutalongest: imho, ogarnąć też to co widać mieli pomysł - ale zabrakło czasu, pieniędzy lub ludzi, tj kopalnia właśnie, widać że coś miało być koło placu wymian więcej, obóz bandytów, obóz przy starej kopalni, czy też wolna kopalnia aby dało radę do niej wbić wcześniej i normalnie tam ją zwiedzać, ale remakea na 99% robić nie będę, bo zwyczajnie obecnie by go zjebli, co widać po elexie, risenie 2 i risenie
@Jurigag: może elex i riseny tak wyszły bo temat jaki wzięły na tapetę był dziwny (elex) lub PB go "nie czuło"? Risen 2 i 3 był piracki, inny niż dark fantasy gothica a Elex to już jakieś totalnie dziwne i nielogiczne połączenie fantasy i science fiction. Dodatkowo Elex był za duży jak na to studio co widać po ilości błedów i ogólnym niedporacowaniu. A piranie potrafią robić dobre gry- np. Risen
@Kutalongest: Zgadzam się ,że system walki powinien być przebudowany ale koniecznie powinni zachować jeden z większych atutów Gothica czyli przewaga umiejętności gracza nad statystykami.
@Kutalongest: no risen 1 był spoko ale z drugiej strony był nudny jak cholera bo było to kopiuj wklej z gothica 1 i 2 i w pewnym momencie nużyło zwyczajnie
@Jurigag: Walka z kilkoma przeciwnikami mieczem w gothic 1 i 2 też jest skopana bo można trafić tylko jednego przeciwnika na raz, podczas walki z hordą orków nawet najlepszy skill ci nie pomoże
@Jurigag: A no to prawda. Mi bardziej chodziło o styl walki który trochę przypominał bijatyki z salonów gier. Ważniejszy był refleks i opanowanie systemu od samych statów. Brakowało mi tylko zaznaczania przeciwników z którymi walczymy jak np. w Severance
@Gdzie_byli_rodzice: w teorii tak w praktyce z powodu tych dwóch rzeczy albo po prostu ten twój refleks nic nie dawał bo nic przeciwnikowi nie robiłeś albo po prostu stałeś w miejsce bo przeciwnik ciągle zadawał małe liczby obrażeń xD
Ogólnie strzelanie z łuku i kuszy na przykład było nudne i losowe z powodu braku celownika. Czary też pomimo różnorodności były zbugowane, niezbalansowane i niekiedy trudne do trafienia
@Hojracy: Na przykład właśnie drzewka. Akurat walka mieczem to tylko kawałek rozwoju postaci ale można by zrobić np. kilka poziomów walki mieczem jednoręcznym i dwuręcznym które odblokowywały by nowe combosy. Wiem że tak było w gothic 1 ale były chyba tylko 3 poziomy, oprócz tego dodanie opcjonalnych tarcz jak w gothicu 3. A na pozostałych gałęziach przykładowego drzewka mogła by być magia, otwieranie zamków, pozyskiwanie trofeów ze zwierząt itp.
@Jurigag: Bez przesady. Takie pojedynki na arenie w pierwszym rozdziale dało się wygrać, mimo zadawania bardzo niskich obrażeń, jak się dobrze ogarnęło system walki.
@Gdzie_byli_rodzice: o tym wiem, mówię o innych przeciwnikach, takich cieniostworów za szybko nie byłeś w stanie tknąć, a w 2 ogarniając system walki to trolle cieniostowy to nie był problem na 5-10 lvlu
Zacznę od rzeczy najbardziej oczywistej we wszelkiego rodzaju rimejkach czyli od grafiki. Cała ona począwszy od silnika (PB mogłaby wykorzystać jakiś silnik na licencji) po modele i tekstury powinna być zrobiona od nowa i tylko wzorowana na oryginale. Świat mógłby być trochę przebudowany (jeśli byłoby to konieczne) i można by dodać kilka lokacji jak np. opuszczona kopalnia przy placu wymian. Całkowita przebudowa systemu walki i rozwoju postaci jest moim zdaniem konieczna i tutaj remake nie powinien w ogóle bazować na oryginale. Ogólnie w tym aspekcie gra powinna przypominać typowe RPGi jak Wiedźmin 3 czy Skyrim, za wyjątkiem typowej dla gothica nauki u nauczycieli. Muzyka mogła by pozostać niezmieniona, jest bardzo klimatyczna i nie zestarzała się, ale można by ją trochę rozszerzyć i dodać nowe utwory, ewentualnymi zmianami powinien się zająć niezastąpiony Kai Rosenkranz. Fabuła w grze powinna raczej pozostać taka jaka jest, można by ja tylko trochę ulepszyć. No i dodanie/zmodyfikowanie niektórych questów, postaci, przedmiotów, potworów a żeby dopasować się do dzisiejszych standardów. Ogólnie chodzi mi o to aby ten remake był grą spełniającą wszystkie dzisiejsze standardy graficzne i gameplayowe, a jako że nie byłby tak obszerny (jak np. wspomniany wcześniej wiedźmin) to jego produkcja przez niezbyt duże studio jakim jest Piranha Bytes była by możliwa. Oczywiście to wszystko to tylko moje marzenia, możliwe że PB nigdy nie wróci go serii Gothic bo cokolwiek by nie zrobiła to część fanów i tak powie że to gówno, ale myślę że jeśli to co napisałem stało by się prawdą to gra osiągnęła by jakiś sukces. Co wy sądzicie?
#gothic #gry #pcmasterrace
@Gdzie_byli_rodzice: to chyba nie w 1 XD
@Kutalongest: ja tam zawsze się jarałem machaniem mieczem w prawo, lewo, przód, tył.
Rozwój w jaki sposób ? drzewka ? czy jak bo nie kumam