Wpis z mikrobloga

@WiewiurPL
@SpokojnyPan
Ej Panowie bo mnie czeka dwumasa w insigni 2014, 100k nalotu. Jakieś rady? Będę to oczywiście robił w serwisie, wycena kompletu z robotą 3300 - 3500. Objawy to takie klekotanie na polsprzegle, drgania przy podjeździe na dwójce np pod górkę z niskich obrotów. Ostatnio też chyba mi się slizgac zaczęło jak zimne, przy redukcji na wyprzedzanie np z 4 na 3. Dwumasa? I co jeszcze?
@WiewiurPL powiedz mi bo zawsze mnie to nurtowało. Sprzęgło izoluje obroty silnika między obrotami kół ale w którym miejscu? Między kołami, a skrzynią biegów czy silnikiem, a skrzynią biegów? Bo w obu tych przypadkach zębatki przekładni są ciągle w ruchu albo przez koła albo przez silnik więc czemu one nie niszczą się podczas zapinania biegów?
Tylko bez śmieszków proszę bo na prawdę nie wiem
Jutro zmieniam miskę olejową w Corsa b 1.4 u młodej. Są tam śruby hmmm torx? Mógłbyś mi powiedzieć jaką dokładnie nasadkę potrzebuję?
@kubapoz: No więc w takim razie masz typowe objawy zużytego koła dwumasowego i zużytego sprzęgła.
Wymienią pewnie komplet czyli dwumas, sprzęgło, docisk, wysprzęglik jeśli jest. Co do ceny to nie wiem robiłem Insygnię ale 1 generacji i nie pamiętam ceny w tej chwili. To chyba wszystko. Po naprawie sprawdź jak zachowuje się auto.
@mleko15: izoluje pomiędzy wałem napędowym silnika a skrzynią biegów.
Zresztą ten filmik dość prosto to pokazuje. Minimalny
@episode: z tego co pamiętam to TORX 10 na 90%. Dokręcaj z czuciem łatwo je przekręcić. Lepiej dwa trzy razy po kawałku wszystkie niż od razu za 1 razem na maxa pojedynczo.

A nie 12? Chyba kupię 3 nasadki. ;) 10 12 14 ;)
@WiewiurPL: Masz ten #!$%@? do wstępnego napięcia koła dwumasowego, czy tam tarczy sprzęgła, nie pamiętam, czy w MDO benz już nie trzeba? Jakiś czas bujałem sie z Mondeo w dieslu i wymianą dwumasa w sposób zgodny ze sztuką. Malo który warsztat ma to narzędzie.