Wpis z mikrobloga

Maxxis High Roller, Minion DHF, Minion DHR - jak skonfigurować rower z użyciem tych opon, żeby sensownie pogodzić w miarę niskie opory toczenia przy dojazdach i zabawach na betonie i dobrą przyczepność w bikeparkach, trasach flow, trasach enduro?

Ja myślałem, żeby dać na przód DHF a na tył HR2. (w wersjach EXO i ewentualnie Dual/3C)

Dotychczas miałem HR2 na przodzie i minion SS na tyle i byłem rozczarowany przyczepnością tyłu przy pompowaniu i pochyłych zjazdach (w osi prostopadłej do roweru).

#mtb #enduro #downhill #rower
reconn - Maxxis High Roller, Minion DHF, Minion DHR - jak skonfigurować rower z użyci...

źródło: comment_RpYYtNollC8fLqTluUVeDx8mY41Hqaqp.jpg

Pobierz
  • 24
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@reconn: High Roller na przód, trzymaj twardy, wtedy się nie ślizga nawet po błocie, a na ubitym dircie/betonie będzie sam płynął. Na tył kupuj Kendę Nevegal i zapomnij o Maxxisach z tyłu. Kenda o wiele lepiej znosi beton i nie wyciera się tak szybko. Miniony i HR załatwiłem w kilka miesięcy regularnej jazdy, kiedy Kenda już rok trzyma i nie widać śladu zużycia.
  • Odpowiedz
@RVRE_PEPE @TwigTechnology @Bramborr: Ostatnio użytkuje rower tylko w zamkniętym bikeparku i na podjeździe więc mogłem sobie pozwolić na połysk :) Tak naprawdę to jakaś lekka frakcja benzynowa z K2, coś takiego: http://www.iparts.pl/czesc/srodek-do-czyszczenia-i-nablyszczania-opon-k2-bold-600-ml-k156,1-k2-k156-1422515.html?gclid=CjwKCAiA47DTBRAUEiwA4luU2XwgkvOE3wGtGAs6BafxqfWFwj2fOCcGhPlMKf4uQPbEVUjWB-FvsBoCp7UQAvD_BwE W sezonie nie polecam za bardzo bo przyciąga brud, chyba że jedynie urban :)

Dzięki za odpowiedzi wszystkim!
  • Odpowiedz
@RVRE_PEPE: @Talarkowy: Czytałem zagraniczne fora i polecają często albo 2x HR2, albo DHF(przód) + HR2(tył). Aha, i wiem, że jestem #!$%@?, ale wolałbym ze względów estetycznych mieć opony jednej firmy ¯\_(ツ)_/¯
  • Odpowiedz
@reconn: polecają, bo Maxxisy są najpopularniejsze. Miałem takie zestawy i tylna opona ścierała się w kilka miesięcy. Zaryzykowałem kupno Kendy i zostaję przy nich. W dirtówce mam K-Rady od października i zero wytarcia. Nevegal tak samo już prawie rok się trzyma.
  • Odpowiedz
@RVRE_PEPE: ano widzisz ( ͡ ͜ʖ ͡) ja po wielu latach jarania się jazdą w dół, teraz zdecydowanie wolę jeździć w gorę ( ͡ ͜ʖ ͡) Dlatego więc jeżdżę na Ikon-ach. Ale Ikony przy tych oponach o których rozmawiamy, to nie mają prawie że bieżnika, więc na ciężkie błoto, to słabo się nadadzą..

@reconn: Miałem przez pewien czas
  • Odpowiedz
@RVRE_PEPE: a co do Kendy - to mnie kiedyś coś dziwnego naszło i do Kony Stinky do jazdy po mieście wrzuciłem Kenda Khan 1.7" - wtedy to był szatan a nie rower ( ͡°( ͡° ͜ʖ( ͡° ͜ʖ ͡°)ʖ ͡°) ͡°)
  • Odpowiedz
@reconn: DHF na przód, bo to w końcu przednia opona, a HR2 na tył. Od dawna tak jeżdżę. Na koniec sezonu dałem na odwrót bo chciałem już DHFa dojechać do końca, i HR2 na przodzie nie spisuje się kompletnie moim zdaniem, na zakrętach przód uciekał.
  • Odpowiedz
@reconn: 2x DHF, na tył możesz dać twardszy jak boisz się szybkiego ich zużywania, szerokość 2.35" będzie w sam raz

High Roller na przód, trzymaj twardy, wtedy się nie ślizga nawet po błocie


@RVRE_PEPE: twarda opona na przód? Żeby mu koło #!$%@?ło na korzeniach i kamieniach?

W ogóle tyle gadania, każdy rzuca oponami a nikt nie napomniał, że tak samo ważne jak opona jest to, jakie ma się
  • Odpowiedz
@reconn: HR II 3C na przód i DHF 3C lub Dual do tyłu. Jak chcesz zmniejszyć trochę opory z tyłu to możesz też rozważyć Aggressora (3C, chociaż i Dual starczy)
  • Odpowiedz
@teryuu: I powinny być bardziej przyczepne z tyłu niż minionki SS ? W takim razie póki co wydaje mi się, że Aggressor na tył plus DHF Dual/3C na przód powinno być optymalnym wyborem ( ͡° ͜ʖ ͡°) HR2 już miałem więc na ten sezon sobie podaruję ( ͡° ͜ʖ ͡°) a jak będzie trzeba wymienić to i tak mam mało zajechane :)
  • Odpowiedz