Maxxis High Roller, Minion DHF, Minion DHR - jak skonfigurować rower z użyciem tych opon, żeby sensownie pogodzić w miarę niskie opory toczenia przy dojazdach i zabawach na betonie i dobrą przyczepność w bikeparkach, trasach flow, trasach enduro?
Ja myślałem, żeby dać na przód DHF a na tył HR2. (w wersjach EXO i ewentualnie Dual/3C)
Dotychczas miałem HR2 na przodzie i minion SS na tyle i byłem rozczarowany przyczepnością tyłu przy pompowaniu i pochyłych zjazdach (w osi prostopadłej do roweru).
@reconn: High Roller na przód, trzymaj twardy, wtedy się nie ślizga nawet po błocie, a na ubitym dircie/betonie będzie sam płynął. Na tył kupuj Kendę Nevegal i zapomnij o Maxxisach z tyłu. Kenda o wiele lepiej znosi beton i nie wyciera się tak szybko. Miniony i HR załatwiłem w kilka miesięcy regularnej jazdy, kiedy Kenda już rok trzyma i nie widać śladu zużycia.
@TwigTechnology: Za czysty i suchy, albo prosto po myciu i wstępnym osuszeniu, albo czymś szprejował. Moje oponki tak wyglądają po "plaku" ale efekt jest chwilowy ;/
@RVRE_PEPE: @Talarkowy: Czytałem zagraniczne fora i polecają często albo 2x HR2, albo DHF(przód) + HR2(tył). Aha, i wiem, że jestem #!$%@?, ale wolałbym ze względów estetycznych mieć opony jednej firmy ¯\_(ツ)_/¯
@reconn: polecają, bo Maxxisy są najpopularniejsze. Miałem takie zestawy i tylna opona ścierała się w kilka miesięcy. Zaryzykowałem kupno Kendy i zostaję przy nich. W dirtówce mam K-Rady od października i zero wytarcia. Nevegal tak samo już prawie rok się trzyma.
@RVRE_PEPE: ano widzisz (⌐͡■͜ʖ͡■) ja po wielu latach jarania się jazdą w dół, teraz zdecydowanie wolę jeździć w gorę (⌐͡■͜ʖ͡■) Dlatego więc jeżdżę na Ikon-ach. Ale Ikony przy tych oponach o których rozmawiamy, to nie mają prawie że bieżnika, więc na ciężkie błoto, to słabo się nadadzą..
@RVRE_PEPE: a co do Kendy - to mnie kiedyś coś dziwnego naszło i do Kony Stinky do jazdy po mieście wrzuciłem Kenda Khan 1.7" - wtedy to był szatan a nie rower ( ͡°( ͡°͜ʖ( ͡°͜ʖ͡°)ʖ͡°) ͡°)
@reconn: DHF na przód, bo to w końcu przednia opona, a HR2 na tył. Od dawna tak jeżdżę. Na koniec sezonu dałem na odwrót bo chciałem już DHFa dojechać do końca, i HR2 na przodzie nie spisuje się kompletnie moim zdaniem, na zakrętach przód uciekał.
@reconn: HR II 3C na przód i DHF 3C lub Dual do tyłu. Jak chcesz zmniejszyć trochę opory z tyłu to możesz też rozważyć Aggressora (3C, chociaż i Dual starczy)
@teryuu: @PanJakubek: @adamua: A która z tych opon na tyle będzie gwarantowała najlepszy kompromis między przyczepnością a oporami toczenia przy dojazdach (asfalt/beton) ?
@teryuu: I powinny być bardziej przyczepne z tyłu niż minionki SS ? W takim razie póki co wydaje mi się, że Aggressor na tył plus DHF Dual/3C na przód powinno być optymalnym wyborem ( ͡°͜ʖ͡°) HR2 już miałem więc na ten sezon sobie podaruję ( ͡°͜ʖ͡°) a jak będzie trzeba wymienić to i tak mam mało zajechane :)
Ja myślałem, żeby dać na przód DHF a na tył HR2. (w wersjach EXO i ewentualnie Dual/3C)
Dotychczas miałem HR2 na przodzie i minion SS na tyle i byłem rozczarowany przyczepnością tyłu przy pompowaniu i pochyłych zjazdach (w osi prostopadłej do roweru).
#mtb #enduro #downhill #rower
Dzięki za odpowiedzi wszystkim!
@reconn: Miałem przez pewien czas z przodu
@RVRE_PEPE: twarda opona na przód? Żeby mu koło #!$%@?ło na korzeniach i kamieniach?
W ogóle tyle gadania, każdy rzuca oponami a nikt nie napomniał, że tak samo ważne jak opona jest to, jakie ma się w niej