Wpis z mikrobloga

@marcelowy16:
Modelowanie to jeden weekend, tak z 8h to max, chyba mniej. W sumie gdyby nie te paski skóry to by było z 3h
Potem malowałem ten wzór co jest na ostrzu to wyszło kilka dni po 1-2h. Chyba dwa lub trzy dni.
Tekstury ver 1 to był jeden dzień jakieś 4-5h. Ver 2 to była wczoraj i jakieś 3h poprawek drobnych i małych. Plus rednerowanie w tym czasie.

łącznie jakieś
@mathix:
W swoim życiu zetknąłem się z:
- blenderem
- 3Ds Maxem
- Zbrushem
- Sculptrisem
- Substance Painterem
- Marvelous designerem
- awesome/crazyBump - B2M

Zbrush choć ma nieziemsko #!$%@? interfejs i nazewnictwo (osoba nazywająca obiekty subtoolami, a toole brushami powinna spłonąć) jest nieporównywalnie lepszy niż darmowe
B2M ma dobry wizualizer i przenosi dobrze do Paintera ale brak mu kontroli awesoma. Normalki nic nie wyczyści z szumu jak AwesomeBump
Reszta
@Naxster: No właśnie widzę, że rośnie. Obserwuję to sobie pasywnie. Ten nowy renderer to w ogóle wypas, fakt że ma natywnego Pythona, a jestem programistą zachęca dodatkowo.

No i ma fajny edytor shaderów. Cząsteczki i fluidy są tak słabe w Blenderze? Te z Mayi IMO dają w miarę radę, pomimo, że Houdini jest na topie.
@mathix: fluidy to żart. Dziąłaja na voxelach zamiast na cząsteczkach z mesherem. Nie ma żadnych efektów do nich przez to, jest mega ząbkowanie i zajmują tonę pamieci. W sumie na yt mam animacje wody.
Cząsteczki są jakie są szczerze to nie mam porównania dobrego. Ogień i dym są całkiem spoko widziałem niezłe zastosowania ich. Zwłaszcza dymu.

na 2.8 będzie eevee więc Blender dostanie kolejnego plusa do gamedevu
@Naxster: W czym wypalasz normalne z modelu, jeśli w ogóle wypalasz?
Paintera jeszcze nie miałem okazji obadać, to nie wiem czy ma w ogóle takie opcje.
Wiem że Crazy Bump działa bardzo fajnie pod tym względem, ale to z tekstur, a nie z modelu, co czasami się przydaje.
Na razie korzystam z xNormala, który jest co prawda industry standardem i działa świetnie, ale ma tak nieziemsko #!$%@? interfejs, że chętnie bym
@Prism2772: Painter wypala wszystkie potrzebne mapy, akceptuje rozdzielanie meshy po low i high
acz opinie są tkaie, że xNormal wypala lepiej

Baardzo dobre opinie słyszałem o wypalaniu w Marmosecie

Ten plugin do uvałek, TExTools się nazywa ma też narzędzia ułatwiajace wypalanie, możesz sobie sprawdzić. Mnie wystarcza Painter
@Naxster: Popraw mnie jeśli się mylę, ale Painter tak jak Crazy Bump wypala po teksturach, czy Painter ma opcje "przeniesienia" high poly na low poly tak jak to robi xNormal?

A Marmoset wygląda zajebiście, jutro w pracy będę miał o czym czytać, dzięki!
@Prism2772: Painter w niczym nie przypomina crazy. Ten drugi służy do wyciagania map ze zdjęć/obrazów. Painter to kompleksowe narzędzie do teksturowania. Normalnie ładujesz model do niego