Wpis z mikrobloga

W założeniach powstać miał możliwie najtańszy mikrosamochód mieszczący cztery osoby w systemie 2+2 tj. dwie osoby dorosłe i dwoje dzieci. Dojście do tylnego siedzenia było możliwe tylko po złożeniu przedniego siedzenia pasażera. Za drzwi służyła odchylana (ku dołowi) pokrywa przednia, by boki karoserii mogły przenosić obciążenia, zaś sam kształt karoserii nie wymagał głębszego wytłaczania. Samochód nie posiadał bagażnika, zaś na desce rozdzielczej znalazły się tylko prędkościomierz, kontrolka ładowania akumulatora i przełącznik kierunkowskazów z kontrolką.

Jako napęd prototypowych pojazdów służył silnik od motocykla Junak M07 z zamontowanym dynamostarterem oraz dmuchawą. Zastosowano niezależne zawieszenie dla wszystkich czterech, dwunastocalowych kół: poprzecznie ułożone drążki skrętne. Koła montowane były z dwóch części, z czego wewnętrzna, z metali lekkich służyła jednocześnie za piastę koła, zaś zewnętrzna, stalowa za koło właściwe. Wybudowano także Smyka z karoserią z trójwarstwowych laminatów.

Planowano rozpocząć produkcję Smyka w Szczecinie, jednak do produkcji seryjnej zatwierdzono samochód Mikrus MR-300. Smyk został wyprodukowany przez SFM tylko w serii próbnej w ilości 17 egzemplarzy[1] (niektóre źródła podają 20 egzemplarzy).

Projektantami pojazdu byli:


inż. Karol Wójcicki

inż. arch. Janusz Zygadlewicz

inż. Andrzej Zgliczyński

Z projektem współpracowali: inż. Kończykowski, Ossowski, Sawicki, Zaręba, Sitnicki i inni.


Źródło

#motoryzacja #samochody #historia #ciekawostki
jarezz - > W założeniach powstać miał możliwie najtańszy mikrosamochód mieszczący czt...

źródło: comment_v5Ra4j7ye2Pm52YA1Icn8nnpICLtJI4f.jpg

Pobierz
  • 41
Projektantami pojazdu byli:


inż. Karol Wójcicki

inż. arch. Janusz Zygadlewicz

inż. Andrzej Zgliczyński

Z projektem współpracowali: inż. Kończykowski, Ossowski, Sawicki, Zaręba, Sitnicki i inni.


@jarezz: A myślałem, że jak takie cudo to tylko Pininfarina, Giugaro albo Bertone( ͡° ͜ʖ ͡°)