Wpis z mikrobloga

Tyle lat, a dalej stronie od mikro i nie wiem jak działa, no ale znowu spróbuję:
Mirki, jakie są wasze oczekiwania/czego wymagacie/co byście chcieli od swojego warsztatu samochodowego?

Za radą @Obserwator_z_ramienia_ONZ taguję
#mechanikasamochodowa #mechanika #motoryzacja

Wiem, głupie pytanie, ale marzy mi się rozwinąć swój serwis tak aby każdy znalazł tam miejsce :D Jesteśmy idealistami i jak do tej pory klienci to doceniają, ale jak każdy - chcę pójść dalej.
  • 31
@mazaken: w dobie ogolnej biedoty i konsumpcjonizmu cena jest wyznacznikiem wszystkiego. Jakosc przemienila sie w jakos. Ludzie sklonni sa jesc gowno byle cena byla duzym czerwonym markerem napisana. Jesli bylo by inaczej biedronka byla by bankrutem ;)
@nochybaniebardzo: Tu się nie zgodzę - w mojej branży zawsze przekonuje klienta, że głupi łącznik może go kosztować 30zł Krafta albo 80 Lemforder- zawsze zgadza się na droższy.
@blackphoenix: Tego co wymieniłeś się trzymam, co więcej :D? (czasem zdarza się wziąć robotę i nie podołać-wtedy nie bierzemy za to pieniędzy)
Tego co wymieniłeś się trzymam


@mazaken: jak jesteś z okolic Śląsk/Kraków to daj namiary :)

poza tym - jedyne co mi przychodzi do glowy to duperele, na przykład mój mechanior ostatnio wprowadził darmowe mycie zewnątrz i odurzanie (robione dokładnie) przy robocie >500 PLN. niby pierdoła, niby i tak za to płace, ale miły gest.

staranność przy robocie (czyli używanie dynamometryka tam gdzie to konieczne itp.)

I TRZYMANIE DOBREGO STANDARDU #!$%@?.( ͡
Jesteśmy idealistami i jak do tej pory klienci to doceniają, ale jak każdy - chcę pójść dalej.


@mazaken: Jak będziesz chciał uszczęśliwić wszystkich, to klienci wejdą Ci na głowę.
@blackphoenix: O i to już coś ciekawego, myślałem nad tym. No ja niestety w Lublinie (jak ktoś z Lublina coś ciekawego napisze, to z miłą chęcią dam 10% zniżki na usługę :D). Mamy na warsztacie 3 długie klucze dynamometryczne i jeden krótki w strategicznych punktach. Pomijam oczywiście momenty tam gdzie przewidział to producent(typu rozrządy) ale również każde zdjęte koło jest potem dokręcane momentem. Jesteśmy obaj (prowadzimy we dwóch warsztat) trochę pedantyczni...
@nochybaniebardzo: O stary... no jak uważasz, że Lemforder ma wytrzymałość krafta to sorry xD. poza tym nie wiem, czy wiesz, ale kasę najlepiej się zbija na gównianych zamiennikach :D ja wolę dzielić się rabatami (nigdy nie stosuję cen detalicznych) i zarabiać na zadowolonych klientach, jednocześnie czerpiąc satysfakcję z dobrej roboty.
@blackphoenix: Nie ukrywam, że mam, ale praca jest moją pasją, więc tak jak pisałem na początku-jestem ciekaw co Mirki powiedzą - co by chcieli, czego nie chcieli itp. Takie sondowanie rynku "od dupy strony". W Lublinie mogę się pochwalić jedną z najlepszych opinii. ALe świat idzie naprzód ;)
Ps. dzięki za słowa uznania.
@mazaken: to jeszcze trzy rzeczy:
1) poczekalnia z kanapą/czajnikiem/ekspresem do kawy dla klientów którzy czekają na szybkie roboty (wymiana oleju itp)
2) ogarnięty człowiek odbierający telefony/ogarniający zamówienia na części/informujący o stanie napraw - pierwsza linia kontaktu z klientem (tutaj nie wiem czy Twój biznes jest na tyle duży - u mojego mechanika mechaniorów jest z 7-8 i mają dwóch ludzi do ogarniania burdelu organizacyjnego)
3) może jakiś niedrogi samochód zastępczy? coś
@mazaken Najbardziej nie lubię jak wchodzisz do warsztatu i stoi czy to mechanik czy szef - mechanik czy ktokolwiek, kto tam pracuje i nie okazuje szacunku dla klienta, który przyszedł. Odburknie "dzień dobry", doda "nie wiem, nie mam czasu, zapytaj tu, tam". Jak tak zostaje gdzieś potraktowany, to jest pewne, że już nie wrócę cokolwiek by to było. Życzliwość - tego brakuje w warsztatach. Nawet jeśli rzeczywiście nie masz czasu itp, to
@mazaken ja w sumie do warsztatu za wiele nie jezdze ale moge Ci cos dodac ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Fajnie by bylo gdy np oddaje auto na wymiane czegostam i przy odbieraniu mechanik sam mi pokazuje stara czesc ktora wyjął z mojego auta bez mojego proszenia na wstępie żeby mi zostawili do wglądu, pewnie wiekszosc klientow ma to w d... jak costam wyglada ale jednak w glowie zostaje
@mazaken w tej branzy wystarczy jedno za co jestem w stanie zaplacic nawet 2 razy tyle niz w innym serwisie - uczciwosc. Rzadko kiedy serwisy pokazuja stare czesci. Nawet przy glupiej zmianie oleju nie mam zaufania czy zostal on wymieniony, albo czy filtr wymienili. Moim zdaniem porzadny serwis powinien w momencie odbioru samochodu w 2 minuty pokazac klientowi wymienione czesci. Wiekszosc serwisow dziala dobrze na poczatku a jak zlapia juz stalego klienta