Wpis z mikrobloga

Benetton Formula Ltd. – zespół Formuły 1 uczestniczący w niej pomiędzy 1986 i 2001 rokiem, będący własnością rodziny Benetton, która prowadzi ogólnoświatową sieć sklepów z odzieżą – Benetton Group. W sezonie 2002 został przekształcony w team Renault F1. W ich barwach Micheal Schumacher zdobył dwa tytuły mistrza świata, 1994 i 1995. Oprócz tego zdobyli mistrzostwo konstruktorów w 1995.

A teraz ciekawostka dotycząca oznaczeń bolidów. Na przykładzie B189 - B od Benetton, 1 od Formula 1, 89 od roku 1989.

#samochodykarbona
#f1 #formula1 #wyscigi #ciekawostki
Karbon315 - Benetton Formula Ltd. – zespół Formuły 1 uczestniczący w niej pomiędzy 19...

źródło: comment_2iAyCCdXlq0RkWc04lunxu1NLpNy0ct3.jpg

Pobierz
  • 17
  • Odpowiedz
@Karbon315: To dosyć czasochłonne niestety jest, w sam raz jak ktoś chodzi do gimnazjum czy liceum, później człowiek ma inne priorytety - tak było u mnie. No i jak patrzysz pod katem aerodynamiki to nie rób tego w maxie tylko weź jakiś program do modelowania krawędziowego to może i coś sobie później wyliczysz.

Warto też sobie wybrać dobre auta na początek do modelowania, te z około 2000 są dużo prostsze aerodynamicznie
  • Odpowiedz
A teraz ciekawostka dotycząca oznaczeń bolidów. Na przykładzie B189 - B od Benetton, 1 od Formula 1, 89 od roku 1989.


@Karbon315: To taka sama numerologia jak w Jordanie, z wyjąkiem że pierwszy (w roku 1991) miał nosić numer 911, ale Porsche z oczywistych powodów nie zgodziło się na takowy manewr i pierwszy bolid F1 ze stajni Jordana nosił numer 191. Aż do 2000, kiedy zmienili numerację na EJ10 żeby celebrować
  • Odpowiedz
@Belzebub: Zasadniczo celem jest jak najdokładniejsze odtworzenie samochodu wg. Ciebie. Ilu ludzi by się nie wzięło za modelowanie tego samego to każdy zrobi to inaczej i będą się różnić. Ogólnie to liczy się przygotowanie, ustawienie dobrej długości, rozstawu osi itp. czyli danych które jesteś w stanie znaleźć w internecie i wyrażone są jakąś jednostką. A później już tylko pilnowanie proporcji i tak jak napisałem, ocena na oko czy jest podobne.

Wszystko
  • Odpowiedz
@rossocorsa: Nic nie policzy - to model zbudowany z trójkątów (pod kątem gry, żeby nie zżerał zasobów), a nie krawędzi - patrz mój drugi wpis:

No i jak patrzysz pod katem aerodynamiki to nie rób tego w maxie tylko weź jakiś program do modelowania krawędziowego to może i coś sobie później wyliczysz.
  • Odpowiedz
@Matus20095: Podstawą zazwyczaj są opony, mają stały wymiar podawany zazwyczaj na stronie dostawcy czy regulaminie danego sezonu. Jeśli chodzi o wymiary bolidów to odpowiednia ilość czasu w google załatwia sprawę - nie pamiętam niestety już wszystkich strony z których korzystałem bo (wymiary spisane w excelu mi wystarczały) ale np f1 technical ma bazę:
https://www.f1technical.net/f1db/cars/840/williams-fw22
Mogłem też używać polskiej strony która bazę ma również sporą: http://f1wm.pl/zespoly/bolid.php

Tutaj znowu, wszystko zależy od rocznika
  • Odpowiedz
@Matus20095: szukasz tzw. blueprintów - większość darmowych jest w niskiej rozdzielczości i ze znakiem wodnym. Ogólnie modelowanie pojazdów jest nudne i czasochłonne. Na początku modele będą wyglądać na lekko poobijane chyba że od razu zastosujesz poniższą technikę modelowania:
assetto-kasperski95 - @Matus20095: szukasz tzw. blueprintów - większość darmowych jes...
  • Odpowiedz