Wpis z mikrobloga

@menstruacyjnakaszanka: nie spoileruj sobie gry, nie pytaj o rady, nie czytaj poradnikow, delektuj sie ta gra, powoli, bez pchania fabuly.

1. Tutaj nie ma prowadzenia za raczke, bedziesz musial skupiac sie na czytaniu dialogow, rozumieniu ich i zagladania do dziennika.
2. Jezeli w gothicu podobalo ci sie ze widzisz te same, 'zaprzyjaznione' postacie to postaw na Imoen/Jaheira/Minsc/Khalid/Dynaheir, gdyz fabularnie pomiedzy czescia pierwsza a druga to oni Ci towarzyszyli
3. Zbieraj gacie,
@menstruacyjnakaszanka ja teraz sobie kupiłem wersje ee i teraz gram po x latach ponownie. Z porad to tak jak pisali, wczytuj się w dialogu i jak jakaś postać do Ciebie dołącza i ma misje, to postaraj się ją szybko wykonać bo jak nie to się wkurzy i odejdzie. I na początku skompletuje drużynę tak żeby mieć maga, kapłana, złodzieja, jakiegoś tankera, łucznika i wojownika z dużymi obrażeniami a niekoniecznie dobrym pancerzem. Na
int i char


@crazysatan999: W 1 charyzma akurat się liczyła. To dopiero w 2 nie przydawała się do niczego.
@menstruacyjnakaszanka: Seria BG jest bardzo prosta i ciężko coś zrobić źle. Ciesz się grą i nie czytaj żadnych poradników i nie używaj exploitów.

czego nie robić

Jak używasz moda podnoszące rozdzielczość to staraj się mieć centrum wydarzeń na środku ekranu inaczej skrypty mogą się nie załadować.
@chciwykrasnolud: @crazysatan999:

To dziala jakos tak, ze jest ukryty wspolczynnik ktory odpowiada za odblokowanie dialogow, charyzma potrojnie dodaje premie do tego wspolczynnika, intelekt normalnie sie dodaje, do tego jest wspolczynnik 'Reputacja' ktory sie dostaje za jakies dobre uczynki i za dotacje w swiatyni albo traci za zabijanie niewinnych. Razem te 3 rzeczy sie sumuja. Mozna to latwo sprawdzic w Candlekeep gdzie jest Hull ktory albo da nam sztylet +1 jak
@Melcma: nie jestem pewien co do tego sumowania współczynników. Dawno w BG nie grałem, ale z tego co pamiętam, to to było bardziej proste i wystarczyło mieć zawsze kogoś w drużynie kto ma min 18 charyzmy i tą postacią gadać z NPCami wtedy właśnie odblokowywały się takie ficzery jak lepsza nagroda za przyniesienie miecza Hullowi:

poniżej jest krótki opis nagrody i widnieje tylko info aby mieć 18 Charyzmy:

http://baldursgate.wikia.com/wiki/Hull%27s_Sword
@SpasticInk: no tak, wystarczylo miec postac z 18 charyzmy i nia gadac, tylko moze to byc uciazliwe za kazdym razem ta postacia podchodzic, ale to tez niefabularne, dziwnie zeby jakas dolaczana postac gadala z ludzmi a glowna postac miala w dupie bo jest ogrem xd do tego w niektorych przerywnikach jak teleportuje ci druzyne to pierwsza postac automatycznie rozmawia z NPC co bylo uciazliwe w ICWD na przyklad, gdzie pierwsza postac
@Melcma: Ja zazwyczaj w przypadku klas ktore nie potrzebowaly inteligencji/mądrości grałem s:18 k: 18 z:18 i:3 m: >13 ch: 18 więc w sumie nigdy nie zwracałem uwagi na tego typu szczegóły jak reakcja itp bo po prostu nie było z tym problemów. W każdym razie co do IWD to tam palladyn był OP, więc w sam raz na lidera można go było postawić
@crazysatan999: no w IWD leaderem tez u mnie zawsze byl paladyn, tylko w obu czesciach jest quest gdzie paladyn odmawia przyjecia nagrody xD taki elfi miec w 2 jest po uratowaniu elfki i paladyn mowi, ze nie chce i nara, a takto super postac na 1 pozycje, wytrzymaly, self healing, charyzma 18, potem bawilem sie w powergaming i leader bard dualowany na druida tez byl spoko