Wpis z mikrobloga

Dzisiaj ktoś wjechał mi w tył auta, mam zarysowany tylni zderzak i klapę bagaznika oraz uszkodzony czujnik parkowania.

Wszystko mamy wypełnione, jestem umówiony na piątek z rzeczoznawcą. Sprawca był ubezpieczony w PZU. Mieliście kiedykolwiek likwidację szkody u tego ubezpieczyciela? Wycenił wam to prawidłowo?

Samochód chcę naprawiać w salonie Fiata, bo tam go kupiłem i nie chciałbym mieć problemów z jego gwarancją. Obawiam się, że PZU będzie próbowało wypłacić mniej niż wyniesie naprawa. Co jeśli tak się stanie? Mogę się odwoływać? To mogę pierwsze zdarzenie drogowe od 10 lat i nie mam w tym doświadczenia :)

#samochody #motoryzacja #mechanikasamochodowa
  • 14
  • Odpowiedz
  • 0
@IcanFlaj: mimo że już zgłosiłem szkodę w PZU i babka powiedziała, że zrobią przelew niezwłocznie po zatwierdzeniu odszkodowania? Da radę zrezygnować z pieniędzy i po prostu zgłosić się do serwisu na naprawę bezgotówkowa?
  • Odpowiedz
@brck89: po wycenie, możesz się odwoływać co do wysokości. Idź do salonu gdzie chcesz robić, powiedz, że z ubezpieczenia i wtedy to oni się już dogadują z PZU
  • Odpowiedz
@brck89: jedziesz do aso, dajesz im papiery wszystkoe zwiazane ze szkoda, dajesz im upowaznienie do zalatwiania sprawy z pzu i czekasz. Oni zalatwia wszystko i dadza ci znac kiedy mozesz sie umowic na naprawe.
Rzeczoznawca z pzu moze ci zrobic wycene ale to do niczego cie nie zobowiazuje, nie podpisuj mu tylko nic i nie podawaj numeru konta :)
  • Odpowiedz
@brck89: jakie auto? Uważaj żeby nie próbowali Ci wcisnąć szkody całkowitej. Ja właśnie jestem w takiej sytuacji. Idę do sądu, bo na takim rozliczeniu jestem w plecy gruby hajs.
  • Odpowiedz
  • 0
@verstappen: Fiat Tipo HB z 2017. Szkoda całkowita? Ja mam tylko płytkie rysy na zderzaku i jeszcze płytsze na klapie bagaznika :) plus ew. czujniki parkowania do wymiany.