Witajcie. Na początek chce sie przywitać - jestem zielonką bo nigdy tutaj nie miałem konta choć od wielu lat czasem zaglądałem i widziałem podobne wpisy i wykopy - więc i ja chce sie podzielić historią. Robie, to aby ostrzec innych potencjalnych klientów Amazona. Prosze o Wykop dzięki temu więcej osób się dowie jak "wspaniała" jest to firma i jak traktują swoich klientów.
Zakupilem sobie na Amazon.es DJI osmo pocket 3 za kwotę 500 euro - po kilku dniach odebrałem przesyłkę od kuriera inpost - opakowanie i karton nienaruszone i nieuszkodzone. Jeszcze zanim zacząłem rozpakowywać włączyłem nagrywanie wideo w telefonie - bo już wcześniej na peperze ludzie ostrzegali że z amazona często przychodzą przesyłki z inną zawartością. (jedynie czego nie zrobiłem to otwarcie przesyłki przy kurierze czego żałuję - ale wiecie jak to jest) Zresztą zamawiam sprzęt u Amazona - globalnej firmy a nie u januszexa wrazie czego pewnie można liczyć na szybkie załatwienie sprawy - jakże sie myliłem.
No i otworzyłem i okazało się, że zamiast DJI Osmo Pocket 3 w środku w kartoniku są same kamienie - tylko waga sie zgadzała.
Napisałem szybko do amazona i opisałem problem - wysłałem zdjęcie oraz film który nagrałem. Dostałem odpowiedz w skrócie że im przykro ale sprawę muszę zgłosić na policje a następnie przesłać im skan potwierdzenia. No i tutaj już troszkę sie rozczarowałem - nie dosc ze zostałem oszukany przez Amazona to ja jeszcze mam marnować teraz czas na komendzie - zajęło mi to 5 godzin czekania na tej komendzie. Ale udało się - dostałem potwierdzenie złożenia zawiadomienia i wysłałem to amazonowi. Ci odpisali po 30 minutach że sprawdzi to ekspert z polski i się odezwą :)
Ja po 24 godzinach już sam napisałem - czy sprawa sie już wyjaśniła? Dostałem odpowiedz typu "cześć jestem Monika w czym moge pomóc bo nie znam twojej sprawy :) Ok napisałem wszystko od nowa... Dostałem więc odpowiedz, że nie są wstanie zweryfikować szczegółów raportu i przykro im i dowidzenia. xDD Próbowałem dopytać sie - jaki widzą problem w raporcie - co jest nie tak? Tutaj żadnych konkretów - tylko gotowe wiadomości kopiuj wklej. 0 jakiejkolwiek chęci rozwiązania problemu - traktują mnie jak gowno.
Czy moj przypadek jest jedyny? Oczywiście że nie. Na wykopie i forach można spotkać historie podobne - gwoździe zamiast drona - plastelina zamiast iphona i dotyczy to właśnie amazona hiszpańskiego lub włoskiego - ale to nie ma chyba żadnej różnicy bo towar przynajmniej mi zostal wysłany z polskiego magazynu. Ludzie którzy mieli podobne problemy tak samo jak i ja musieli sie zmagać z podobnym traktowaniem przez support - choć co ciekawe niektorym po wielu bojach amazon zwrócił kase. Wielu ostatecznie radzi sobie z tym robiąc charge back o ile płaciło sie kartą - w tym i ja - teraz musze czekać na decyzje. A może to potrwać chyba z 90 dni maksymalnie.
W jaki sposób dochodzi do oszustwa? Pogłoski wskazują na, to, że są to zwroty które nie sa weryfikowane przez amazona. Być może oszuści wyjmują towar tak aby nie naruszyć opakowania a nawet tej folii - przynajmniej na pierwszy rzut oka. Nastepnie kartonik z kamieniami jest sprzedawany dalej jako nowy towar... Być może dzieje sie to w magazynie - może pracownicy przy pakowaniu kradną towar. Jak coś wiecie na ten temat to piszcie.
Ja sprawy tak nie odpuszczę - i zachęcam wszystkich poszkodowanych zgłaszajcie to polskiemu UOKIK oraz do Europskiego odpowiednika - tam można pisać skarge https://konsument.gov.pl/skarga-do-eck/
Zastanawiam się też czy może po prostu tego nie zapakować i zrobić zwrot - przysługuje mi 14 dni na to. Ale istnieje szansa, że wtedy to oni by mnie oszustem mogli nazwać skoro zwracam kamienie zamiast towaru... Jak myślicie?
Komentarze (206)
najlepsze
Ktoś coś bierze, wyciąga i wkłada kamienie, zwraca.
Te dzbany nie sprawdzają i wysyłają dalej.
Ale propsy za podpowiedź, bo to akurat działa u dostawcy karty.
@smk666: Naiwnyś xD
@Dabliuem: PayU to operator płatności. Na każdej stronie jakiś jest (być może Amazon sam jest operatorem dla siebie). Przez PayU można normalnie płacić kartą i wtedy nie ma nic w tym złego.
Generalnie:
Płatność kartą przez PayPal > płatność kartą > ... > Inne metody
@Opiochoinka: najlepiej to czytać przed skomentowaniem