Wpis z mikrobloga

Dwuręczny miecz gwardii przybocznej Juliusza (księcia Brunszwiku), Niemcy 1573/4. Wykonano 600 (na stronie muzeum podają 300, ale na innych 600) takich mieczy i zachowały się w różnych muzeach. Na mieczach widnieją punce i i szczegółowe informacje. Ten ma bardzo ładną głowicę (trochę wikińskie motywy przypomina) z dwoma ptaki

"The swords from the Ducal Guard are all numbered and may be divided into two series, one dated 1573 and the other 1574. The blades are generally inscribed with the date, an arsenal number and the crowned Ducal monogram IH. There are minor variations within each series, such as the inscribed pommels which are apparently only encountered on the swords of 1573, while the pommels of the 1574 series are of hooked construction. It would appear from the numbered swords extant that there were a total of around 600 swords of this group"

Artykuł

Muzeum : https://www.philamuseum.org/collections/permanent/71693.html#

#smoczautopia - Tag do obserwowania. Przegląd przedmiotów z różnych muzeów czasem z dłuższym komentarzem.

#historia #ciekawostki #ciekawostkihistoryczne #gruparatowaniapoziomu #militaria #artefaktnadzis #myrmekochoria
myrmekochoria - Dwuręczny miecz gwardii przybocznej Juliusza (księcia Brunszwiku), Ni...

źródło: comment_mvAo8yvSaw7JcUq6YpjHt13i1Aid1sUM.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach