Rozpoczął się zdecydowany szał - ilość towaru który przylatuje do Katowic rośnie z dnia na dzień, po to by przed świętami pobić kolejny rekord. To samo dotyczy lotnictwa pasażerskiego. Każdy miesiąc to wzrost w porównaniu do zeszłorocznych wyników. Trwa rozbudowa oddanej w ubiegłym roku do użytku płyty Cargo, nowa wieża zostanie ukończona przed planowanym terminem a remont terminala B rozpocznie się prawdopodobnie jeszcze w tym roku. Brzmi świetnie!
Dla większości z nas słowo "lotnisko" to określenie bardzo ogólne. Mało kto zastanawia się nad tym, z jak wielu elementów składają się te puzzle. Polecam poczytać opinie pasażerów na profilach facebookowych lotnisk w Polsce. Opóźniony lot - myk, post na stronie lotniska. Opóźnienie przy wydaniu/zagubienie bagażu - to samo. Kolejka na kontroli bezpieczeństwa - zgadnijcie kogo to wina? Dla przeciętnego pasażera każda napotkana osoba to "pracownik lotniska". Nie dziwi mnie to, w końcu zarządzający portem lotniczym powinien panować nad całością, a co za tym idzie odpowiadać za podmioty działające na "jego podwórku". Gwarantuje Wam, że robią to i całkiem dobrze im to wychodzi.
Jedna rzecz jest odrobinę krzywdząca - dla nas jako pracowników firm zewnętrznych, które wykonują całość obsługi naziemnej z którą zarządzający lotniskiem nie ma nic wspólnego.
Gdy bije się kolejny rekord, czy to w przewozie pasażerskim czy w ilości frachtu - lotnisko szczyci się pisząc "Obsłużyliśmy" - gdy dochodzi do jakiegoś opóźnienia i nie ma się czym chwalić - "to wina firmy zewnętrznej xyz - proszę ich pytać" ( ͡°͜ʖ͡°)
W gratisie do tegoż chaotycznego wpisu - kokpit Boeinga 757 wraz z dużą czerwoną kartką, która informuje o tym, że osłony na rurkach pitota są założone, tak na wszelki wypadek gdyby ktoś z załogi nie zauważył czerwonych osłon zwisających na pół metra ( ͡°͜ʖ͡°) Wiem, wiem - procedury.
@airfield_ops uwielbiam Twoje wpisy. Co do sukcesów, znam to z autopsji. Pierwsza synchronizacja CCGT Włocławek i Orlen się chwalił, że oni tego dokonali... Gdzie tak naprawdę Orlen nic nie zrobił, wszystko firmy zewnętrzne łącznie z głównym wykonawca.
@airfield_ops: w ogóle na całym siwcie jest spory wzrost w ruchu lotniczym, u nas już na początku października był zrobiony wynik z całego 2016. Ciekaw jestem jak będzie wyglądał następny rok
@Hetman11: w Katowicach zbyt wiele się o tym nie mówi. Pyrzowicki port swoje statystyki zawdzięcza lotom czarterowym i wizzowi. CPL nie stanowi więc żadnego "zagrożenia". Sama idea nie jest zła, ale szkoda mi osobiście w tym wszystkim miliardów inwestowanych w Okęcie, które bądź co bądź jest bardzo dobrze działającym lotniskiem. Sam jestem ciekaw czy to się uda!
@airfield_ops: W dobie wolnego ale jednak wzrostu dobrobytu w Polsce liczba ludzi korzystających z latania bedzie rosnać,Pyrzowice wytrzymałyby podwojenie liczby pasażerów? A co do Okęcia to tam ma być chyba tylko cargo a część lotniska ma być oddana wojsku.
@Hetman11: Cześć Okęcia od zawsze jest wojskowa- tak jak Krakowskie Balice. Co do cargo - trudno stwierdzić, przewoźnicy pójdą tam, gdzie taniej i lepszy dojazd. Co do ograniczeń Katowickiego lotniska- nie, podwojenia liczby pasażerów nie wytrzymamy ( ͡°͜ʖ͡°) zbyt mała liczba stanowisk odprawy biletowo-bagazowej, tylko 30 stanowisk postojowych etc. Zobaczymy na ile pomoże remont terminala B który rozpocznie się za rok
@airfield_ops: Więc i na Śląsku prędzej czy później zaczną kombinować z czymś większym,a potencjał w liczbie pasażerów jest chyba większy niż w Wawie. Część Okęcia jest wojskowa ale ma być powiększona.
Dzisiaj mija 20 rocznica przystąpienia Polski do UE. Unia realnie zmieniła moje życie. Nie wyobrażam sobie Polski poza UE. Zaplusuj, jesli się za mną zgadzasz.
Rozpoczął się zdecydowany szał - ilość towaru który przylatuje do Katowic rośnie z dnia na dzień, po to by przed świętami pobić kolejny rekord. To samo dotyczy lotnictwa pasażerskiego. Każdy miesiąc to wzrost w porównaniu do zeszłorocznych wyników. Trwa rozbudowa oddanej w ubiegłym roku do użytku płyty Cargo, nowa wieża zostanie ukończona przed planowanym terminem a remont terminala B rozpocznie się prawdopodobnie jeszcze w tym roku. Brzmi świetnie!
Dla większości z nas słowo "lotnisko" to określenie bardzo ogólne. Mało kto zastanawia się nad tym, z jak wielu elementów składają się te puzzle. Polecam poczytać opinie pasażerów na profilach facebookowych lotnisk w Polsce. Opóźniony lot - myk, post na stronie lotniska. Opóźnienie przy wydaniu/zagubienie bagażu - to samo. Kolejka na kontroli bezpieczeństwa - zgadnijcie kogo to wina? Dla przeciętnego pasażera każda napotkana osoba to "pracownik lotniska". Nie dziwi mnie to, w końcu zarządzający portem lotniczym powinien panować nad całością, a co za tym idzie odpowiadać za podmioty działające na "jego podwórku". Gwarantuje Wam, że robią to i całkiem dobrze im to wychodzi.
Jedna rzecz jest odrobinę krzywdząca - dla nas jako pracowników firm zewnętrznych, które wykonują całość obsługi naziemnej z którą zarządzający lotniskiem nie ma nic wspólnego.
Gdy bije się kolejny rekord, czy to w przewozie pasażerskim czy w ilości frachtu - lotnisko szczyci się pisząc "Obsłużyliśmy" - gdy dochodzi do jakiegoś opóźnienia i nie ma się czym chwalić - "to wina firmy zewnętrznej xyz - proszę ich pytać" ( ͡° ͜ʖ ͡°)
W gratisie do tegoż chaotycznego wpisu - kokpit Boeinga 757 wraz z dużą czerwoną kartką, która informuje o tym, że osłony na rurkach pitota są założone, tak na wszelki wypadek gdyby ktoś z załogi nie zauważył czerwonych osłon zwisających na pół metra ( ͡° ͜ʖ ͡°) Wiem, wiem - procedury.
#samoloty #lotnictwo #pracbaza
Czyja powinno być...
Pozakrywałeś rurki pilota? ( ͡º ͜ʖ͡º)
Jeden od rurek źle skończył #pdk
@airfield_ops: orientujesz się, czy wiązać się to będzie z zamknięciem terminala czy jakieś ograniczenia? No i ile może potrwać i po co to :)
Komentarz usunięty przez autora
A co do Okęcia to tam ma być chyba tylko cargo a część lotniska ma być oddana wojsku.
Część Okęcia jest wojskowa ale ma być powiększona.