Wpis z mikrobloga

W PKP przy spóźnieniach pociągu od 60 do 119 min. przysługuje nam 25% zwrotu za bilet, za to powyżej 120 min. 50% biletu. Na dodatek kwota zwrotu musi być większa niż 4 euro.
Według mnie jest to mocno nie tak.
Miesiąc temu jechałem opóźnionym 5h pociągiem. Kupiłem bilet na pociąg opóźniony "tylko" 60 min., po czym po chwili jego spóźnienie zwiększyło się dwukrotnie, później trzykrotnie, etc.

Czy przysługiwałaby mi jakakolwiek rekompensata? Nie, ponieważ mój bilet kosztował 32,90, czyli ewentualne 50% zwrotu to byłoby o 12 eurocentów mniej, niż minimalna kwota zwrotu :). A na dodatek jeszcze musiałem sam płacić za obskurną toaletę na dworcu, za jakiekolwiek napoje i jedzenie, bo oczywiście w dupie mieli to, że kilkaset ludzi czeka po 3-5h na swój pociąg. Na szczęście udało mi się przesiedzieć ten czas w McDonaldzie i mnie nikt nie wyrzucił.

Stwierdziłem, że nawet nie chce mi się wykłócać z PKP i od razu wnioskowałem do swojego banku o chargeback.
Dzisiaj dostałem odpowiedź. Pozytywną. I radzę wam tak samo robić gdy pociąg będzie spóźniony, a PKP będzie miało was gdzieś.

#pkp #zalesie #intercity #pociagi #chwalesie #mbank #chargeback #mastercard
Marekexp - W PKP przy spóźnieniach pociągu od 60 do 119 min. przysługuje nam 25% zwro...

źródło: comment_5ZeOO5TgwlUjr6NBxt66XF8FdZD5mpD4.jpg

Pobierz
  • 34
  • Odpowiedz
@Marekexp: Polskibus jeszcze lepiej leci w kulki, nikt nie odbiera telefonu na infolinii, kiedyś kupiłem bilet 5 minut przed odjazdem autobusu i w dopiero o godzinie przyjazdu powiedzieli, że jednak będzie spóźniony 2h. Biletu zwrócić się nie da, luja im zrobisz. Dobry motyw, teraz tylko płatność kartą + chargeback, niech się jebią ze sobą.
  • Odpowiedz
  • 0
@Marekexp kurde, ja miałam podobnie parę miesięcy temu. Pociąg sie zatrzymał w Gnieźnie i najpierw opóźnienie 60 minut, potem 90... W końcu kazali nam wysiąść i poszukać innego pociągu.
Zaplacilam za miejsce siedzące, a musialam stać w innym pociągu zawalonym po brzegi, było duszno i niewygodnie.
Chciałam złożyć reklamacje do IC ale jak zaczęłam czytać co oni tam potrzebują, że niby musialabym mieć kartkę od konduktora o opóźnieniu pociągu to stwierdziłam że
  • Odpowiedz
@YacaFisalu: z PKP się w ogóle nie kontaktowałem, a jeżeli moja reklamacja została rozpatrzona pozytywnie to rozumiem, że ktoś to sprawdził i racja jest po mojej stronie, więc nie wyzywaj mnie od złodziei.
  • Odpowiedz
@Marekexp jaki bank taki przychylny do klienta? ostatnio bylo znalezisko o banku tmobile gdzie odmowili chargebacku mimo ze chodzilo o niedostarczona przesylke
  • Odpowiedz
@Marekexp: problem polega na tym, ze PKP ma w dupie pasażeró o owe zwroty powyżej 4 euro są wymuszone prawem unijmym. Mi Polski bus ostatnio zwrócił kase za bilet na krókiej trasie. Ot, taka polityka firmy.
  • Odpowiedz
  • 0
@Marekexp @Artur- @Hakamairi @YacaFisalu @Sanski @50HerbatGreya
PKP IC zwraca też poniżej 4 euro. Przynajmniej mi zwrócili, składałem osobne reklamacje 8 biletów i na wszystkich były zwrotu kwoty poniżej 4 euro. Przy czym pismo zaczynało się od tego że zgodnie z prawem wylicza się tak i tak i nie muszą, ale jednak dadzą. Ważne że pieniądze były (16zł z groszami) ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz