Wpis z mikrobloga

W PKP przy spóźnieniach pociągu od 60 do 119 min. przysługuje nam 25% zwrotu za bilet, za to powyżej 120 min. 50% biletu. Na dodatek kwota zwrotu musi być większa niż 4 euro.
Według mnie jest to mocno nie tak.
Miesiąc temu jechałem opóźnionym 5h pociągiem. Kupiłem bilet na pociąg opóźniony "tylko" 60 min., po czym po chwili jego spóźnienie zwiększyło się dwukrotnie, później trzykrotnie, etc.

Czy przysługiwałaby mi jakakolwiek rekompensata? Nie, ponieważ mój bilet kosztował 32,90, czyli ewentualne 50% zwrotu to byłoby o 12 eurocentów mniej, niż minimalna kwota zwrotu :). A na dodatek jeszcze musiałem sam płacić za obskurną toaletę na dworcu, za jakiekolwiek napoje i jedzenie, bo oczywiście w dupie mieli to, że kilkaset ludzi czeka po 3-5h na swój pociąg. Na szczęście udało mi się przesiedzieć ten czas w McDonaldzie i mnie nikt nie wyrzucił.

Stwierdziłem, że nawet nie chce mi się wykłócać z PKP i od razu wnioskowałem do swojego banku o chargeback.
Dzisiaj dostałem odpowiedź. Pozytywną. I radzę wam tak samo robić gdy pociąg będzie spóźniony, a PKP będzie miało was gdzieś.

#pkp #zalesie #intercity #pociagi #chwalesie #mbank #chargeback #mastercard
Marekexp - W PKP przy spóźnieniach pociągu od 60 do 119 min. przysługuje nam 25% zwro...

źródło: comment_5ZeOO5TgwlUjr6NBxt66XF8FdZD5mpD4.jpg

Pobierz
  • 34
  • Odpowiedz
@Marekexp: rzuć jak można pismem do banku które wysłałeś :)


@Artur-:

Szanowna Pani/Szanowny Panie,


Chciałbym skorzystać z opcji chargeback na swojej karcie.

Kupiłem bilet na pociąg, który miał jechać o 0:00 z xxx do

xxx pociągiem opóźnionym o 60 min. Niedługo po zakupie pokazała się informacja, że pociąg jest

opóźniony 120 min., później 197 min. Gdybym wiedział, że opóźnienie wyniesie ponad 3.5h, to

oczywiście nie kupiłbym biletu na pociąg, tylko
  • Odpowiedz
@Artur- tak samo jak się zgłasza minimalną kwotę transakcji. Tez polecam zgłaszać każdy sklep gdzie nie chcą akceptować transakcji od x zł.


@Account_executive: Też już tak kiedyś zrobiłem, gdy chciałem w knajpie kupić piwo, a właściciel powiedział, że płatność od 10zł wskazując kartkę z informacją nad barem. Może i bym to olał, ale jak mu wypomniałem, że nie może tego robić, to powiedział "No i co?", wziął dopiero nalane piwo i
  • Odpowiedz
@Artur- za każdą reklamację transakcji od posiadacza karty bądź wystawcy karty, tak bank też może złożyć chargebacka bez wiedzy posiadacza karty, sklep musi zapłacić kwota jest do 50pln, zależy od wielkości akceptanta (sklepu).

Jeśli chodzi o minimalną kwotę transakcji, to visa i mastercard zabrania tego cfr. Regulamin.
Na początku sklep dostaje upomnienie żeby nie stosować minimalnej kwoty. Jeśli to nie pomoże i dostajemy drugi, trzeci raz, wtedy taka umowa może być wypowiedziana
  • Odpowiedz
@Marekexp: ale z tego co wywnioskowałem, bank prowadzi dochodzenie i w wyniku tego dochodzenia mogą ci z powrotem naliczyć opłatę.

Btw jeśli pociąg jest opoźniony i rezygnujesz z przejazdu, to zwracają 100% wartości biletu.
  • Odpowiedz
ale z tego co wywnioskowałem, bank prowadzi dochodzenie i w wyniku tego dochodzenia mogą ci z powrotem naliczyć opłatę.


@Fidelis: Tak też jest. W moim przypadku nie było to naliczenie opłaty z powrotem, a zwrot opłaty po miesiącu.

Btw jeśli pociąg jest opoźniony i rezygnujesz z przejazdu, to zwracają 100% wartości biletu.


@Fidelis: Masz może źródło mówiące o tym? I tak już nie mogłem zrezygnować, bo nic innego nie jechało
  • Odpowiedz
@Marekexp: Well done!

Dopisze tylko jak brzmi dokladnie ten zapis o 4 EUR.

Rekompensata za opóźnienia wypłacana jest tylko i wyłącznie w sytuacji, gdy wielkość danego odszkodowania przekracza minimalny próg, poniżej którego odszkodowanie nie jest wypłacane. W Polsce próg ten wynosi 4 EUR.


zrodlo
  • Odpowiedz