Wpis z mikrobloga

Koledzy. Jeżeli możecie, to odpowiedzcie na chociaż jedno z moich pytań. Możecie na więcej również.
Zastanawiam się nad milionem rzeczy, bo postanowiłem sobie złożyć rower #przelaj #gravel .

1. Rozważam hamulce Canti, chociaż w tej samej cenie mogę mieć ramę pod tarcze(PlanetX). Co wybrać? Świat powoli idzie w stronę tarcz, a ja nie chcę.
2. Przełaj na #szosa . Ma to sens? Założenie węższych opon i jazda po drodze? Nie chcę mieć 2 rowerów, bo właśnie mam 4 i chcę się ich pozbyć. Internet mówi, że to ma sens, tylko wtedy raczej iść w 2x11 niż 1x11.
3. System 1x11 z kasetą 10-42 czy 2x11. Ktoś coś? Wiem, że 1x11 nie da mi płynnego doboru kadencji, ale jednak ta innowacja kusi.
4. Czy do ramy karbonowej mogę włożyć aluminiową sztycę? Bo internet mówi, że karbonowa kierownica będzie działać z alu mostkiem xD Ktoś coś na ten temat?
5. Chińskie koła karbonowe w przełaju? Ktoś coś? Lub jakiekolwiek koła karbonowe w przełaju?Rozważam obręcze Flyxii, chociaż wagowo dupy nie urywają a ultra tanie nie są. I myślę, że trzeba się spodziewać na nie vatu i cła. Ew. mogę dopłacić całe nic do profilu 50mm, nawet na 60mm mogę się szarpnąć chociaż w przełaju to mi do niczego potrzebne. Ale zamierzam też dużo jeździć po szosie. No chyba że 2 komplety kół, 80mm/60mm na szosę i coś lekkiego w teren, ale tego wolałbym uniknąć.
6. Warto iść w system SRAM? Rozważam między Rival a 105. Dotychczas zawsze team shimano. Najpierw rozważałem Force/Ultegra, ale jak policzyłem ile to waży i kosztuje to jednak zszedłem lvl niżej.

#rower #pytanie
  • 6
@szczypek45: masz dużo pieniędzy? jaki przełaj ma to być? ostre tyranie w terenie z innymi gdzie ciśnie się na maxa po dziurach, dziwnym terenie, podjazdach i zjazdach czy po leśnych gładkich dróżkach?
@masash: Nie mam dziwnego terenu, mieszkam w okolicy gdzie jest tylko flisz. Raczej nie będzie ostrego tyrania po terenie bo nie mam tyle pod butem :) Celuję w nie więcej niż 7 tys zł na rower, na spokojnie pozamawiam sobie komponenty z całego świata żeby na wiosnę ruszyć z nowym sezonem.
@szczypek45: Canti będą spoko jeżeli nie hamujesz, a potrzebujesz czegoś co będzie robić za biżuterię ;) Bierz tarcze i się nie zastanawiaj.

1x11 też mi się spodobał, ale w ęduro. Jedyna wada, że po płaskim na 30x42 lecę z 35kmh i nic więcej. Pewnie bym w przypadku wyrobu szosopodobnego rozważył coś z dużo większym blatem z przodu i może 46 z tyłu. Generalnie w terenie mega wygodna sprawa takie 1x

Ad
@szczypek45: jak masz 7k zł to proponuję kupić coś z gotowych, mozna znaleźć dobre sprzęty w tej cenie. A nawet do 5k zł. Widze ze Ci sie nie spieszy to akurat przez zime upolujesz coś 20-30% taniej spokojnie.
@szczypek45:
Ad. 1 Imho rama pod tarcze.
Ad. 3 2x11.
Ad. 4 Tak, ale pamiętaj, żeby raz na jakiś czas wyjąć tę sztycę i przeczyścić, bo może się zdarzyć, że się "zgrzeją" oba materiały i będziesz miał problem.
Ad. 5 Żadnych chińskich karbonowych kół, mostków, kierownic, no chyba, że nie lubisz się ze swoimi zębami.
Ad. 6 Warto, ja jeżdżę na Sram Rival 2x11 i jestem bardzo zadowolony.
Świat powoli idzie w stronę tarcz


@szczypek45: Nie powoli, tylko już przeszedł, pomijając propeleton.

1x11 nie da mi płynnego doboru kadencji, ale jednak ta innowacja


Chłopie, gdzieś ty się uchował...

Warto iść w system SRAM?


Jeszcze jak!